Nekromanti Vapen är för mesar?

Lord decado

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
174
Location
Replot
Detta hände förra gången vi spelade när vi var ute i den tarkiska öknen och yrade, där träffade vi en påpackad cirefaliska som blev ansatt av 3 sandtigrar.
På grund av tidigarehändelser ville ingen i gruppen gå i närstrid så dom skjöt bara pilar ditåt, men som min kraftiga legoknekt har 20 i styrka tänkte jag spela cool, tog sats o spurtade fram, tacklade den första sandtigern jag kom åt och avslutade med en fiin skallning som dödade den stackarn. Dessvärre krossade jag min egen skalle på köpet.

Blev inte mycket till slagsmål för mig på resten av resan.
 

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
Det var väll en häftig strid, påminner mgi om min brottnigs kamp med en grävling en gång.

Men undrar bara vad meningen med det här inlägget var :gremconfused: :gremconfused: :gremconfused:

Ville du bara berätta om en tom-hand-strid eller hoppades du få fler att berätta om samma sak, kanske inte skulle bli mycket av en tråd :gremsuck: den kanske skulle passa in mer på Drakdräpare-slå-er-på-bröstet tråden då...

FH Jens.L "Draken"
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Re: Skadad på riktigt [OT]

Förrförra spelmötet hamnade en av mina spelare i strid med några arga kapare och deras kapten. Kaptenen tappade sitt vapen, kaparna modet och i det trånga utrymmet uppstod tummult som spelarens roll lyckades dra sig ur och springa ifrån med några mindre skärsår och en krossad skalle. Ingen minns dock vad som orsakade skallskadan, allra minst spelaren själv :gremsmirk:
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
kraftiga legoknekt har 20 i styrka tänkte jag spela cool, tog sats o spurtade fram, tacklade den första sandtigern jag kom åt och avslutade med en fiin skallning som dödade den stackarn. Dessvärre krossade jag min egen skalle på köpet.

Det har hänt en av mina spelare en liknande händelse (och jag har nämnt följande en gång förut men tar det ingen så behöver ni inte trycka på länken :gremtongue:).

Spelaren spelade en stråtrövare som gått vilse i en grotta endast beväpnad med en dolk. Plötsligt så kommer det fram en ilsken mörkerhund och anfaller. Mörkerhunden tar ett språng och biter rollpersonen i axeln. Rollpersonen hugger då mörkerhunden i bringan ett antal gånger med dolken (inga extraskador) för att sedan tappa dolken. Då hunden släpper taget för att ta ett bett i halsen istället så gör stråtrövaren ett sista desperat försök att överleva. Han biter hunden i huvud med två extraskador, tror jag. Hunden dör och rollpersonen överlever. Han bet igenom skallbenet alltså!?
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Påminner om då en vän till mig blev attackerad av en varg.
Han var en enorm kraggbarbar. När vargen hade knuffat omkull honnom och stod på han för att utdela ett bett i hans strupe så tog den väldige kraggen sin näve för att stoppa in i vargens mun så att den inte skulle kunna bita honom. Tyvärr så klantade han sig. Vargen bet av han fingrarna. Så i den enorma smärtan blev kraggen paralyserad och vargen fick sig en redig lyxmåltid.

- Jocke
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Vid ett tillfälle gick vår tirak med soldaterna som ville arrestera honom.
Han tänkte sig nog att det inte var någon fara, men vid förhöret fumlade han sitt slag och råkade avslöja sin del i brottsliga aktiviteter. Obeväpnad hoppade han då på vakterna och fortsatte med slå ner 4 stycken och ta sig ut ur vakthuset.

Senare, en dag efter, så fick samma tirak stryk i slagsmål av en ensam obepansrad nobody. Tärningarna är i sanning nyckfulla.
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Nu övergår vi till [OT&ANT]

Det låtter ju jätte "häfffit" skulle var me......

Spelade inte du den där rödhåriga kvinnan som du började på att hata sedan :gremgrin:
 

Lord decado

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
174
Location
Replot
Skadan gick igenom den ringbrynjehuva jag hade på mig :gremgrin:

Nuförtiden har jag en öppen hjälm ovanpå min brynjehuva (H:28 K:17 S:22 som skyddar skallen, om jag kommer ihåg rätt)
 

_Anton_

Veteran
Joined
7 Feb 2005
Messages
96
Location
Stockholm
En gång hade jag en dvärg som var packåsna och gick runt med dubbelt tjockplåt, typ överallt.
Det var ingen som skadade honom.
Ville bara nämna det i den här nämn-lite-obetydliga-saker-som-hänt-tråden.
 

_Anton_

Veteran
Joined
7 Feb 2005
Messages
96
Location
Stockholm
Re: Jamen.. Dubbel Plåtrustning?

Vi fick bestämma utrustningen själva rätt så mycket för att inte säga jättemycket.
 
Top