Vansinniga grejer man fick göra som barn

Status
Not open for further replies.

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
På tal om det här inlägget så vill jag prata lite om ... barnkultur.
Vet inte om det finns kvar men när jag var barn så kunde man på den lokala leksaksaffären köpa något som hette cowboy tändstickor som man inte behövde plån för utan som gick att antända mot alla skrovliga ytor.
Vilka, med dagens mått, helt oansvariga grejer fick ni göra för era och era kompisar föräldrar? Och vilka – återigen med dagens mått – sjukt farliga grejer utsatte era andras föräldrar er för? Några snabba exempel från min barndom på 80-talet.
  • Rökning - innomhus, i bilen, överallt.
  • Jag och mina kusiner fick sitta i bakluckan under en längre bilfärd, för det fanns inte plats inne i bilen.
  • En gång körde pappa sträckan Sigtuna-Nacka utan fungerande bromsar. Endast handbroms – som jag fick sköta.
  • SPF var inget man behövde bry sig om.
  • Åka pulka utan hjälm.
  • Leka med knivar.
  • Vuxna tillverkade pilbågar och enklare armborst åt mig och mina vänner.
  • Krig med ärtrör.
  • Jag fick från 9 års ålder ensam vara ute med en jolle med utombordare mitt på Mälaren.
Hur såg det ut när ni växte upp?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
MODERERING

Min bedömning är att detta inte är en tråd om kultur, utan en OT-tråd som kan ta vägen precis var som helst. Alltså låser jag den.

Detta är forumets beskrivning:

Det här forumet är till för att diskutera ej direkt rollspelsrelaterad kultur, med vilket vi menar litteratur, film, musik, tidningar, bloggar och så vidare.
Min rekommendation är att en diskussion om galna grejer ni fick göra som barn förs på Discord-kanalen.

MVH


/Magnus
 
Status
Not open for further replies.
Top