Nekromanti Vanliga frågor på SF- och Fantasy-kultur-forumet

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
(Många bindestreck i den meningen..)
Hjälp till att sammanställa en FAQ till DoD-forumet, och kom med förslag på vad som ska tas upp!

FAQ står för Frequently Asked Questions, alltså vanliga frågor, och det är tänkt att den ska ta upp sånt som redan besvarats, men som många nya användare undrar över. En genväg jämfört med att posta en fråga (som redan dykt upp många gånger tidigare) och vänta på svar.

Jag kan inte komma på några typiska frågor för SF- och Fantasy-kultur-forumet själv, men det kanske finns? Posta dom idéer du har!

Sedan kan man ju lägga med länkar till viktiga och intressanta trådar som det är bra att inte ha missat.. Alla idéer mottages tacksamt!

-Arvidos, FAQ-ansvarig.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Personligen tycker jag att det är ganska svårt att komma på vanliga frågor. Just det här forumet är speciellt på det sättet att det kommer nästan alltid nyheter. Nya filmer, böcker, musik osv. Jag tvivlar på att det går att uträtta något bra med en FAQ för det här forumet, men är det någon som kommer på något vettigt så skulle jag bli väldigt glad.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Varför inte kalla det FAQ/Läsvärda trådar så utökar man det Arvidos söker efter... det borde väl finnas en hel del läsvärda trådar här just på grund av att det är så mycket som diskuteras?

/Seinet Wintermute - Sovit 6½ timmar mer än på vardagarna idag (vaknade 11:30)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,756
Location
Göteborg
Håller med [ganska ot, egentligen...]

Visserligen skrev Arvidos att han ville ha hjälp med FAQ till DoD-forumet (Ha! Klipp-och-klistrare! Avslöjad!).

Nej, men jag tror inte att det finns några särskilt vanliga frågor på detta forum, jag heller. Det skulle i så fall vara:

Fråga: Vem är störst och starkast i skogen?
Svar: Jo Bo, Bo ko!


Och jag vet inte om detta klassas som fantasy...
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Det som jag kommer att tänka på är länkar till olika författare o.dyl., så att man inte behöver fråga vad en viss författare skrivit för böcker. Även filmbranchen skulle man kunna länka till, frågan är bara om det är filmbolagen man skall länka till, eller specifika filmer.

Grattis(?) till upphöjningen(?)!
 
Top