Nekromanti Vandringspoäng och svampmän (Piruett.se)

Myconider är så jävla coola.

Kolla bara in de här lirarna.
Myconid.jpg


Eller den här killen, som är så cool att han måste dra av ett fett riff. (okej, gitarren kan vara påklistrad...)
vx4Ts.jpg
 
Vandringspoäng var "förflyttningsvalutan" i ett system för hexagonbaserad förflyttning över längre sträckor. Att röra sig in i en ny hexagon kostade en viss summa vandringspoäng baserat på kontur och terräng. Tråkigt att de inte utvecklade det systemet vidare, DoD hade mått bra av hexcrawlregler.
 
Svarte faraonen said:
Vandringspoäng var "förflyttningsvalutan" i ett system för hexagonbaserad förflyttning över längre sträckor. Att röra sig in i en ny hexagon kostade en viss summa vandringspoäng baserat på kontur och terräng. Tråkigt att de inte utvecklade det systemet vidare, DoD hade mått bra av hexcrawlregler.

Coolt. Var hittar jag dessa regler? I Sinkadus eller i någon av böckerna?

Jag började spela Drakar och Demoner med den version som kom i början av 90-talet, vill minnas att hexcrawling är utstakat i regeltexten där.
 
Köttsallad said:
Coolt. Var hittar jag dessa regler? I Sinkadus eller i någon av böckerna?

Jag började spela Drakar och Demoner med den version som kom i början av 90-talet, vill minnas att hexcrawling är utstakat i regeltexten där.

Sinkadus nummer två. Det fanns regler för terrängförflyttning senare också, men de var väl inte specifikt gjorda för hexagoner? Vandringspoängsreglerna verkar rationalisera bort det där momentet med att räkna om från "kilometer per dag" till "sträcka på kartan" och bara rätt av köra med ett lättare och smidigare system.
 
Back
Top