Nekromanti Vandöda&Nekromanti samt Geografica Mundana

hokvinge

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
19
Location
Göteborg
Jaha, då har man läst i genom de två nya modulerna:)

Geografica Mundana innehöll en del nytt ( främst Forion, Ehbron och Stora Arkepelagen) men om man har Mundana och skall välja mellan att köpa Vandöda&Nekromanti eller Geografica Mundana måste min röst hamna på Vandöda och Nekromanti.

Vandöda och Nekromanti var ett mycket trevlig tillskott. Boken innehåller 15st lägre odöda och 5 högre odöda samt en massa regler som gör att man kan "förändra och modifiera" dessa med hjälp av nekromanti och alkemi.
Det ingår även en del "hemlig" information om platser, varelser, skrifter, föremål samt några äventyrsförslag.

Jag tycker Vandöda&Nekromant var ett riktigt bra köp och kan rekommendera den!
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Gaaaahhh!!! Du borde för det där!! :gremwink:

Nu måste jag ju beställa Geografica tillsammans med Vandöda ändå, fast jag tänkte vänta till Atlas... :gremfrown:
 

Zaaken

Veteran
Joined
13 Nov 2002
Messages
172
Location
Sundsvall
Det är bara geografi som jag skälv är ute äfter så om det är någon som har nappat upp den kan väll maila mig hur den är eller något?
 

hokvinge

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
19
Location
Göteborg
Har du inte Mundana så är det definitivt ett bra köp.

Först är det 2 st korta kapitel om Geografi och Historia.
Därefter följer 19 st kapitel om de olika länderna. Kapitlen är uppdelade enl. följande:
Geografi, Historia, Städer, Språk, Samhälle, Matkultur, Mäktiga släkter, Adelstitlar, Vanliga namn, Typiska karaktärsdrag, Religioner, Krigsmakt, Handel, Myntsystem, Tideräkning&kalender, Personligheter, Äventyrsuppslag, Intressanta platser, Legender och myter, Faktaruta.

Boken är således mycket omfattande och välskriven även om det förekommer något stavfel någonstans. 2 kartor medföljer: en "Världskarta" (samma som i Mundana) och en karta över de tre nya länderna.
 

hokvinge

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
19
Location
Göteborg
Länderna är:Asharien, Soldarn, Damarien, Västmark, Jargien, Drunok, Consaber, Alarinn, Pereine, Colonan, Thalamur, Mûhad&Ziu, Momolan, Eumo, Forion, Takalorr, Cirefaliska samväldet, Ebhron, Stora Arkipelagen.

Vad avser kartornas kvalitet så är den av samma goda kvaliet som vanligt. Den ena kartan är ju inte ny utan är en kopia av "världskartan" som finns. Den andra är av samma kvalitet som Soldarn- och Consaberkartan. Den är ca 3 A4 stor och varje tredjedel beskriver ett land (Forion, Stora Arkipelagen och Ebhron).
 

General

Veteran
Joined
26 Aug 2002
Messages
88
Location
Mölnlycke ....(GBG)
Var köpte du dem? Jag brukar köpa mina saker på Tradition i göteborg men när jag var inne i fredags så hade de inte kommit... Eller köpte du dem i neoshoppen?

//General Mikloz
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,203
Location
Göteborg
Tillägg:

Stora Arkipelagen var tidigare känt som 'Övärlden' (se Spelarens handbok-kartan) eller *Oriton/Lohemo' (se EON I:s myntlista):

Den andra kartan är av samma skala som världskartan och inget annat (testa att lägga Forionkartan under den vänstra delen av Mundanakartan så förstår ni). Av något obegripligt skäl så är färgen för terrängen 'bördig mark' mörkare på Mundanakatan än på den andra kartan (Forion, Stora Arkipelagen (inklusive inklipp av Luberos, Lalasta och Sinadera) samt Ebhron).

Det är sex nya sidor om Forion, åtta om Ebhron och sex om Stora Arkipelagen.
 

hokvinge

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
19
Location
Göteborg
Eftersom jag bor i Göteborg och de är snälla på Neogames åkte jag helt sonika till deras kontor och köpte direkt av dem.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,203
Location
Göteborg
Man kan ju passa på att få signerat... [ANT]

Vilket givetvis jag gjorde med V&N (lite pinsamt att signera sin egen bok dock, så det lät jag bli...).
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Re: Tillägg:

...och det är även en massa nytt på alla de områden som fanns med i Mundana, tex historia, kultur osv.

Varje land har fått en massa nytt matnytt material.
 

Cainite

Veteran
Joined
19 Jan 2002
Messages
28
Location
Norrköping, Östergötland, Sweden
Hmm, min SL skulle fått dom igår, undrar om det blev så, han har inte sagt något men går omkring och mumlar om dödsfarliga nekromantiker och diverse otrevligheter. Hoppas han inte fått allt för bra tips. Tråkigt om man dör, det första man gör på det nya året.

- Cainite
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Får man göra det? Trodde inte dom ville det... kan ju bli så att folk vallfärdas... eler bra nära iaf..! Nåja, nu e det ingen, grejjerna finns ju på måndag, troligen, i affären här hemma så...
 
Top