Nekromanti Vampyrer

maximus

Veteran
Joined
13 Mar 2001
Messages
17
Hej.
Någon som har använt vampyrer i sina kampanjer och isåfall försökt köra lite mer "som den verklige" dvs, kista på dagen, dricka blod på natten m.m och inte det här Ulv-stuket?


<--[ Kneel in front of your MASTER ]-->
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Har spelat vampyr i en kampanj, det var intressant. Fick dölja massor från mina kamrater och så. Låssades vara en prins på äventyr för att få unga bonddöttrar i säng. På dagen kördes jag runt i en stor täckt vagn där man kunde sova på dagen. Efter ett tag så blev resten av spelgruppen lite misstänksamma men jag övertalade dom att jag inte var farlig mm, eftersom det inte var några direkt "goda" rp med i gruppen så gick det ganska bra. När vi blev utdrivna ur by nummer 5 på lika många dagar av bondehopar så blev dom dock lite PO och skickade iväg min RP.
Måste säga att det var kul att spela vampyr men det var nog inte lika kul för resten av gruppen som fick spela ovetande och inte fick va med på mina äventyr.. Kan rekommenderas om man har en grupp som gillar att intrigera..


/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
I DoD 6: eller?

...kista på dagen...och inte det här Ulv-stuket?

Öh, när i hela brinnande under jorden (annat ord för helvete, hehe) ligger en ulv i en kista. Okey efter att jag, den mäktiga drakmagikern kanske har mördat/slaktat/dödat/massakrerat/haft ihjäl den stackars kraken.

Men åter till din fråga, om vi snackar om DoD6 så har jag inte använt en Vampyr.
I DoD4 så har jag använt mig av vampyrer, dock bara som ett monster som fick återvända till det oheliga dödsriket.

"Look here Motherfucker, i don´t play Basketball. My name is Snoop Dogg i play Bitches"
 

maximus

Veteran
Joined
13 Mar 2001
Messages
17
Re: I DoD 6: eller?

Och så var det ju det här med att läsa....
"...använt vampyrer i sina kampanjer och isåfall försökt köra lite mer "som den verklige" dvs, kista på dagen, dricka blod på natten m.m och inte det här Ulv-stuket?"

Där ordet INTE har viss betydelse....

Och nej i Western menar jag eftersom jag har lagt det här på forumet för DoD 6.....NOT.




<--[ Kneel in front of your MASTER ]-->
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
För det första...

Och nej i Western menar jag eftersom jag har lagt det här på forumet för DoD 6.....NOT.

Detta är inte ett DoD6 Forum, utan ett Forum för alla versioner av DoD (Drakar och Demoner, om du nu inte förstår). Det bör du lägga på minnet, och skriva det i dina kommande inlägg, så att alla förstår.


använt vampyrer i sina kampanjer och isåfall försökt köra lite mer "som den verklige" dvs, kista på dagen, dricka blod på natten m.m och inte det här Ulv-stuket?"

Varför blanda in en Ulv, när du snackar om Vampyrer. Okej om du snackade om Varulvar, då kan jag förstå. Men en vampyr, det är mer åt Fladdermus hållet.

Se, läs och lär, av den allsmäktige Nostradamus, som inte bara förut såg 1: och 2: värdskriget utan att vi snart får besök från yttre rymden. (Kan ju då hoppas att Vader och hans lilla armé kommer)

"Look here Motherfucker, i don´t play Basketball. My name is Snoop Dogg i play Bitches"
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Astologi=Näsan i vädret

Kan du föruse när neotech offensiv kommer om du nu är så synsk? Då vore ag impad iallafall ;]

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
386
Location
Oslo
Re: Vampyrer i DoD6 (lite OT)

Om Riotminds nu har tänkt att ha med vampyrer i Trudvang så hoppas jag verkligen att de ger även dem en liten nordisk touch, ungefär som den nordiska vampyren från Nattens fasor till Chock. Dracula-kopior hör i min mening sannerligen inte hemma i Trudvang.

Don Kennetho
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Vampyrer i DoD6 (lite OT)

<I>Om Riotminds nu har tänkt att ha med vampyrer i Trudvang så hoppas jag verkligen att de ger även dem en liten nordisk touch</I>

"I never drink... mead."

--
Åke
 

jorges

Veteran
Joined
18 Jan 2001
Messages
14
du kommer inte att bli besviken..

...vampyren kommer att ha en starkt nordisk prägel.

RiotMinds
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Knäckt, spräckt...

.... här hade jag tänkt skriva: och lämnad i diket, men det gör jag inte eftersom vissa kan känna sig kränkta av ett sånt inlägg.

Vill också grattulera Nostradamus som höll en sån lugn ton och maximus som fick en så bra start på forumet.

"Rolf kommer före Sitor även i ordboken"
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Re: du kommer inte att bli besviken..

Visst, kul nordiska vampyrer, slå på gonggongen. Men jag är så fånigt traditionell och vill helst inte ha vampyrer i någon version av DoD.
Men det hindrar förstås ingen annan från att ha det.

I am the Voice
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Re: För det första..(OT så in i...).

>Se, läs och lär, av den allsmäktige Nostradamus, som inte >bara förut såg 1: och 2: värdskriget utan att vi snart får >besök från yttre rymden.

Samt följande: "när det nya årtusendet närmar sig och i den 12:e månaden skall byfånen stiga fram och bli ledare för det största landet"

//Kalle - om han är för OT så slå honom...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,567
Location
Helsingborg
Re: För det första...

"<EM>Detta är inte ett DoD6 Forum, utan ett Forum för alla versioner av DoD...</EM>"
Kanske är jag överintelligent men jag förstod direkt att <B>maximus</B> menade DoD6. "...och inte det här Ulv-stuket?" var det som gjorde att jag förstod det.

/[color:green]Han</font color=green> som inte skulle sätta en slant på att han är överintelligent men skulle gärna ge en slant för att bli det
 

Umi Ryozaki

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
151
Location
Tokyo, Japan
Personligenb har jag rippat lite lätt fron Dark World och lagt in olika Vampyr klaner samt deras diciplines. (Förmågor)
Med andra ord... Ett nytt fall av mitt Rippa göra om, göra bättre system.


/Umi Ryozaki
Gambate kudasai!
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Lite..[ot]

... ironi var det väll/images/icons/smile.gif men jag menar allvarligt att du höll en rätt lugn ton gämfört med vad du kunde ha gjort. Däremot var det om maximus goda start ironi av högsta klass.

Men nu skiter vi i det här eftersom jag håller med Count som i ett nytt inlägg klagar på all [OT]

"Rolf kommer före Sitor även i ordboken"
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: För det första...

Han som inte skulle sätta en slant på att han är överintelligent men skulle gärna ge en slant för att bli det

Det är ganska riskabelt att vara överintelligent. Många blir oförstådda och gör dödsskjutningar på sin skola istället för att göra världen till ett bättre ställe att dö i genom sin genialitet.

Nerosuferoth, som känner sig lite väl OT just nu

ÉÍ 'AANEÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É
 
Top