Nekromanti Vampyrer

Cervantes

Veteran
Joined
8 Feb 2001
Messages
33
Location
Krokek
Det finns ju Vampyrer i Eon och jag undrar om någon vet om de andas för de är ju liksom döda..
 

SirDr

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
147
Location
Växjö
normalt brukar man säga att de gör det. (hur skal de annars må illa av vitlöks lukt?)
annars känns det lite frestande att skriva ihop en story om den äldste ränksmidaren som kan tänkas finnas på mundana (alver ej räknade) är han måhända kung?

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Det finns ju Vampyrer i Eon och jag undrar om någon vet om de andas för de är ju liksom döda..

Jag vet inte om det är något speciellt med vampyrer i Eon men det är väl som regel så att odöda inte behöver andas då de inte längre har samma levnadsvillkor. Sorgligt nog verkar det inte komma någon info om vampyrer i den kommande modulen om odöda. Det känns det väldigt tråkigt då jag tycker de är de överlägset mest intressanta odöda som jag läst om som dessutom kan varieras mycket.

C
 

SirDr

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
147
Location
Växjö
har för mig att vampyrer får stå för sin egen livskraft..
och inte som många andra odöda, har väckts..
fast de lär ju onekligen vara svåra att kväva.

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..
 

Kullendorff

Warrior
Joined
27 Aug 2000
Messages
250
Location
Halmstad
"I never drink ... wine"

Den klassiska vampyren behöver inte andas.
Huruvida Neogames tänker köra det klassiska snittet (stakes, solljus, vitlök) på sina vampyrer (gud förbjude!) vet jag ej.

MvH
Kullendorff

"A Devil who had unity, would be a God."
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag råkade snubbla på vampyrer i den nordiska mytologin. I Asien fins dom ju också, och i Ryssland.. Det verkar som vampyrmyter har uppstått oberoende överallt i världen?
Kooonschtigt vaaa?


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Jag kan tänka mig Vampyrer

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Det finns ju Vampyrer i Eon och jag undrar om någon vet om de andas för de är ju liksom döda..<p><hr></blockquote><p>DÖDA ? påstår VEM vampyrar tycker nog om det ryktet att de är odöda det minskar chansen att folk kommer på VILKA eller VAD de är!

jag kan tänka mig en form av vampyr som är en demonisk besatt mäniska.
På dagen har den sin mänskliga form oskyldigt och sårbar för vanliga vapen men kan klara heliga symboler utan problem.
På natten omvandlar den sig till sin bevingade demoniska skepnad hämtat ur en mardröm då är den nästan osårbar och med styrka att kunna brottas men en Frakk Trukh.
Den kan endast skadas av Heliga vapen eller heliga symboler som används som vapen eller solljus.
Vanliga vapen eller magiska vapen orsakar ingen trauma skada eller blodförslust endast smärta så om man dunkar vampyrdemoniska varelsen NOG mycket får DET ont i huvudet..



Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
har för mig att vampyrer får stå för sin egen livskraft..

Det stämmer. De måste ju dricka blod för att fortsätta existera. Många andra odöda behöver inte göra något speciellt utan hålls samman av magi eller liknande. Vampyrerna har ju även en massa andra nackdelar också beroende på vilken myt eller vilka regler man tittar på (vitlök, rinnande vatten, sova i kistor etc) Dessa nackdelar ändrar dock inte det faktum att vampyrer är extremt mäktiga.

och inte som många andra odöda, har väckts..

Nej, vampirism är antingen en sjukdom eller förbannelse. Man skulle iofs kunna tänka sig att mäktiga ärkemagiker skulle kunna döma någon till det vanliv som vampirismen innebär.

C
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Varifrån har du fått infot att det inte kommer att stå nåt om vampyrer i Nekromanti-modulen? Har du rätt så är det lite synd. Kanske gör dom en egen modul "Vampyrer & Varulvar" haha.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Tyder på att det verkligen har funnits vampyrer.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Varifrån har du fått infot att det inte kommer att stå nåt om vampyrer i Nekromanti-modulen?

Krille skrev på forumet att Demoner & Vandöda inte kommer att innehålla vampyrer. En av anledningarna var att han inte tycker de är speciellt roliga varelser. Detta är ju lite synd dels för att jag är ett extremt fan av vampyrer och dels för att vampyrer nämns på en massa ställen i modulerna.

C
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Gamla ränksmidare

Sir Verduhrakh- den äldste ränksmidaren på Mundana i Ymirs spelgrupps kampanjvärld.

- Ymir, gillar sin och Lycans gestaltning av Eon-drakarna som faen
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Nej, jag skrev att jag skulle må bra mycket bättre om modulen inte skulle innehålla vampyrer och att vampyrer enligt min åsikt inte har i Eon att göra.

Jag kom visst ihåg fel. Det var ju en stor lättnad. Personligen tycker jag nog att vampyrer förmodligen är den form av odöda som passar bäst in i Eon. Har också förhoppningar på att några nya intressanta odöda kommer att inkluderas. Inte för att det är dåligt med zombies eller skelett men de är inte så intressanta eller kreativa.

C
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Beror det på till lilla förakt mot Vampire :)"

Man kan lätt tro det, men faktum är att det är tvärtom. Det är mina åsikter om vampyrer som bidrar till ungefär en tredjedel av "föraktet" mot Vampire. Resten av "föraktet" beror på spelstilen, miljön och reglerna, mer eller mindre väl blandat.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

OdloX XOo

Veteran
Joined
21 Feb 2001
Messages
1
En vampyr er egentlig et sykt menneske som drikker blod. Om det er en fysisk eller psykisk sykdom kan diskuteres. Folk trudde før i tida at det var blodet som gav menneskene liv, siden man døde når man mistet det. Derfor tok noen mennesker skrittet til å drikke det, fordi de trudde de fikk evig liv. Eventyr-vampyren er nok basert på denne folketroen og gir opphav til en død person som drikker blod for å holde seg i live (blod var jo selve livskraften). Hele oppstyret med at en Vampyr er en ultramektig person som kan magi ble ikke satt i live før etter at Dracula-mytene ble spredt. Husk at Vampyr-mytene oppstod IKKE med Dracula, men oppstod mange hundre år før Dracula (som er dagens prototyp på en vampyr).
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Demoner & Vandöda är uppdelad i två moduler. "Demoner", "Nekromanti & Vandöda". Då kanske man kan få med vampyrerna i alla fall, men det är inte jag som bestämmer.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.
 
Top