Nekromanti Vampyrer men inte Vampire

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,920
Location
The Culture
Flyttad deltråd

Jag bestämde mig för att flytta deltråden om att spela älv i Millennium till Kaleidoskop-forumet där den passar bättre.

/tobias
 

han göte

Warrior
Joined
28 Oct 2004
Messages
214
Location
Falun
i min spelgrupp har vi bara moddat lite neotech 2 regler och sen skapar vi vampyrsamhället när vi håller på att spelar, funkar väldigt bra. men du kanske vill ha ett mer detaljerat?
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,537
Location
Stockholm
Bobby Magikern said:
Vad vill du ha för vampyrer? Sjukdomsspridande medeltida lik, viktorianska aristokrater, åttiotalssnubbar med huggtänder? Det finns så pass många bilder av vad "vampyr" innebär att svaret blir beroende av det.
Jag vill ha moderna vampyrer som är erotiska, jävligt döda, mystiska, farliga och intrigerande och erotiska igen. När man snackar om "pålar" i samband med dessa vampyrer så är det inte träpålar genom hjärtat man först kommer att tänka på.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Jag vill ha moderna vampyrer som är erotiska, jävligt döda, mystiska, farliga och intrigerande och erotiska igen. När man snackar om "pålar" i samband med dessa vampyrer så är det inte träpålar genom hjärtat man först kommer att tänka på.
Typ en del Anne Rice och två delar True Blood eller nåt sånt?
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Dilandau said:
Simon said:
Typ en del Anne Rice och två delar True Blood eller nåt sånt?
Ja, det låter vettigt. Plus, eventuellt, "alla talar norrländska".
Oooh, ännu bättre! Om du använder Solar så måste jag få vara med och skriva crunch!
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,537
Location
Stockholm
Simon said:
Oooh, ännu bättre! Om du använder Solar så måste jag få vara med och skriva crunch!
Beställde systemet från finland. Har visserligen TSoY, men den boken är så jäkla ful att jag tappar lusten att lira så fort jag öppnar den.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
En vampyr för mig är en sådan som finns i Hammer House of Horrors gamla 60-70 tals filmer.

Till dessa passar vilket lågmält fantasyspel som helst utmärkt.

Faktum är att jag ser en poäng i att spelet inte ska vara specialdesignat för just vampyrer, därför att det då nästan per automatik uppgraderar vampyren till superhjälte.

Så Drakar och Demoner med inte allt för mycket XP, eller Dungeons & Dragons (version <4) på låg level, Call of Cthulhu, eller - givetvis - Warhammer Fantasy Role-play är mina stalltips.
 
Top