Nekromanti Vampyrer köpes!

Jag är intresserad av att köpa regelboken till Vampire samt klannoveller och dyl. för ett forskningsarbete (b-uppsats (ej rollspelsfientligt(!))) till ett rimligt pris (fattig student).
Är även intresserad av ex Kindred: the embraced, Hammer-Dracula eller Universal-Dracula på VHS, om det är bra kvalitét.

Maila hejvilt till gustaf_gardestig@hotmail.com

Rimmer

Veteran
Låter som ett lite väl tungt område för en b-uppsats.
(I alla fall om du hade tänkt använda dig av så många källor och b-uppsatser har en tendens att bara vara på 3 till 5 poäng)

Vilket ämne är det du skriver i?

Jag läser filmvetenskap och i uppsatsen tänkte jag visa hur sättet att skildra vampyrer har förändrats parallellt med samhället. (I början var vampyrfilm = skräckfilm (Nosferatu), medan det nu har kommit en serie rysarfilmer där vampyrer skildras som sensuella, ex interview w the vampire osv). Därför är det bra om jag kan dra paralleller till andra än bara Bram Stoker, ex White Wolf och Anne Rice.
Jag tycker inte ämnet känns så tungt som du säger, men om allt förlöper väl så är det möjligt att jag spinner vidare på en c-uppsats i samma ämne så småningom. Men tack för din omtanke!