Nekromanti Vampyrbok

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Jag håller på att skriva en vampyrbok till EON, den behandlar bl.a. varför det både finns Lamior och Vampyrer, olika vampyrraser, historia, vampyrvapen m.m. och jag undrar om det finns några typ önskemål om vad som ska vara med. Den kommer antagligen komma upp på nätet så att alla (som har internet) har tillgång till den, men det kommer att ta tid. Det skulle därför vara bra med lite ideér på vad som skulle kunna vara med och sånt...

//Kanturi, ingen idé är för stor eller för liten...
 

Carnin

Veteran
Joined
12 Feb 2005
Messages
84
Location
Stockholm
Jättebra idé Kanturi! :gremlaugh:

Jag skulle gärna vilja se mängder av vapen och kanske specifika Vampyr-rustningar. En förteckning över kända vampyrer samt information om Lamiornas gudinna Thanata skulle även upskattas. Det vore även kul om du tog med Lamiornas (och deras gudinnas) långsiktiga mål samt kanske lite historia om hur Thanata skapade lamiorna.


Lycka till med skrivandet! :gremsmile:


/Carnin - vapengalning
 

Hartland

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
384
Location
Umeå
Jag skulle gärna vilja se mängder av vapen och kanske specifika Vampyr-rustningar.
Jag tycker tvärt om. Lamior bör med all säkerhet använda vapen från sama kultur som de kommer ifrån / bor ibland.

Nej ska man veta nått mer om dem så är det just den mörkagudinnan och mera kring kulten och myten man vill ha.
Hierarki och kända (inom den egna kretsen) Lamior.
Mer om husens olika mål och deras organisation.
Hur man lämpligast får tag på middag utan att bli spetsad kan också vara ett trevligt kapitel.

/Hartland - ville mest bara poängtera att vapen känns meningslöst
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Lamior bör med all säkerhet använda vapen från sama kultur som de kommer ifrån / bor ibland.
Är det inte coolare om de slåss utan vapen överhuvudtaget?

Jag anser detta iallafall.
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Jag håller på att skriva en vampyrbok till EON, den behandlar bl.a. varför det både finns Lamior och Vampyrer, olika vampyrraser, historia, vampyrvapen m.m. och jag undrar om det finns några typ önskemål om vad som ska vara med

Som redan påpekat ser inte jag heller vapen som någon nödvändighet. Vad jag har förstått så kör du ett eget race (inget negativt med det utan snarare tvärtom) med vampyrerna/lamiorna. Grundar detta på att du gör skillnad på vampyrer och lamior och dessutom nämner olika vampyrraser, det blir intressant att läsa om. Historia och kultur borde du lägga en del tyngd på, hur vampyrernas egen kultur blivit influerade av kulturen just där de håller till.

Just nu kommer jag inte på något mer jag skulle vilja se i vampyrboken än vad Carnin och Hartland redan nämnt (deras förslag var bra).

Ifall du vill får du använda dig av mina vampyrförmågor.

Här följer några andra trådar som du kan ta en titt på. Alla kanske inte är så bra men du kan nog få lite inspiration och lite hum om hur andra vill ha det.
Tråd 1
Tråd 2
Tråd 3
Tråd 4

/Jaggernuat – urvampyr.
 

Belkor

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
99
Location
Östersund
Jag diggar iden trots att reglerna motsäger sig Eon helt och hållet!

Det du precis har framfört är ett level systen för vampyrerna. Det återfinns inte någon annanstans i Eon.

Jag skulle dock vilja ta del av ditt arbete, och även om du planerat att lägga utt ditt verk eftersom det blir klart, här på forumet, så skulle jag uppskatta om du skickade en fullständig version till min hotmail. :gremgrin:

Tusen tack, jag ska försöka tänka igenom och kommentera ditt verk!
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Personligen så tycker jag bara att du ska akta dig för att göra det till en World of Darkness/Vampire kopia av nåt slag.
Annars så önskar jag dig bara lycka till!
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Undvik horder av vapen och rustning, Eon har ju faktiskt nog med dem, modifera dem lite lätt och kanske fixa coola utseenden.

Jag kräver kända vampyrer med coola bakgrunder!

/DarkMystico blir förkortat DM
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
skulle vara intressant om du kunde ta upp hur mycket blod de behöver och om de har kontrollen över sig själva eller om det är som en demon som tar över kroppen och sepalren inte är dvs En vampyrs bekännelse eller from Dust til Dawn.

Samt de där med blod, vore bra om det stod vad som sker om man dricker för lite elelr rerdan kallnat blod kanske tom vad som sker om man försöker leva på djur blod....

samt om du tar upp yrken kring både Vampyrer samt vampyrjägare!
 

Dibuk

Veteran
Joined
3 Mar 2004
Messages
38
Location
Stockholm
Om du vill veta hur mycket blod dom behöver är det bara att läsa i Vandöda och nekromanti där står även vad som händer om man dricker för lite
 

Skymning_UBBT

Veteran
Joined
30 Aug 2005
Messages
46
Håller helt klart med. Vampyrer ska undvika våld i mångt och mycket, och enbart vara sneaky och charmerande så deras offer inte märker att de är lamior.
 
Top