Nekromanti Vampyr tänder

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Är det någon som har tips på hur man kan skaff/göra vampyr tänder till lajv?

Jag har länge funderat på hur man kan fixa sånt, men har alldrig riktigt kommit på någon bra lösning. Jag läste lite i en bok att man kan göra dom av sugrör men hur snyggt blir det på en skala?

Nightfang som skall lajva snart (hipp hurra va glad jag blir!)

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Scarecrow tänder

På Maskeradaffärer som Buttricks och liknande så kan man köpa vampyrtänder från ett företag som heter Scarecrow. Det är två tänder som man sedan kan sätta fast vars man önskar i sin käke. Den medföljande massa som man sätter fast tänderna med är dock inte så superbra. Nagellackslim fungerar dock jättebra och tänderna sitter hårt och länge.
Perfekt på Hellowenfesterna då man vill sluka öl eller ägna såg åt lite vampyriskt hångel.. Mums..

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,463
Location
Helsingborg
Har ett dokument om det.. [NT]

/[color:green]Han</font color=green> som tycker <B>Nightfang</B> gott kunde söka på nätet också
 

Sir__Jake

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
55
Location
Habo, Sverige
Re: Tack!

Vad syn jag ska ju också lavja snart jag ville ju också ha vampyr tänder.....

Det finns inga goda Vampyrer,
Bara Onda och mindre Onda,
Och Jag är en av de ONDA!!!
 

Sir__Jake

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
55
Location
Habo, Sverige
Re: Tack!

Vad syn jag ska ju också lajva snart jag ville ju också ha vampyr tänder.....

Det finns inga goda Vampyrer,
Bara Onda och mindre Onda,
Och Jag är en av de ONDA!!!
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Re: Har ett dokument om det.. [NT]

Nightfang anser att han inte hinner sitta och söka på nätet efter som hans uppkopplign enbart är på jobbet och hinner knappt kolla rollspel.nu och Utopia

Nightfang som ändå tycker att Han är en snäll person som bifogade hjälp!

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Re: Tack!

oppsss... visst fan skall vi det... he he/images/icons/tongue.gif...

Syns då...

Nightfang som är narrator på lajvet och inte vet vilka som är med.../images/icons/smile.gif

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
ARGH!

"jag ville ju också ha vampyr tänder....."

- Hur diskreta är vampyrerna på vampyrlajv egentligen!? Jag har sett ett par och det var inte en vacker syn; ALLA hade vampyrtänder, vitsminkande ansikten och 'gåffiga' kläder. *rysa*

//MiDNiGHT. - the masqurade can kiss its ass goodbye!

 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Re: ARGH!

Precis. Vad jag har för mig så står det i Vapire - The Maskerade att vaparna försöker smälta in bland de övriga människorna. Sedan ser man vaplajvarna...

//Kalle - som vaplajvade när han var yngre och dummare...
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
smälta in

Ja, vampyrerna smälter in perfekt i omgivningen. Nämligen som gotiska rollspels freak som vamplajvar. eller eller det kanske inte funkar. Jag förstår vad ni menar och den stora frågan är visar sig vampyrerna för nånon annan (förutom de fåtals vamplajvare som gömmer sig bland vampyrerna. Vad lajvana gömmer sig för har jag ingen anning om kanske en och annan elak förälder.)

Shadar som varken är yngre eller dummare sen han lajvade sist

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Re: ARGH!

Men ändå Middi, det är ju för att ha skoj! Och det är lite roligare om man får sätta sig in i karaktären genom att gå och flasha lite med sina coola vampyr tänder. Det blir lite mer stämmning på det viset, tycker jag iaf...

Men annars så är det lite kan jag hålla med om att det är lite uppsende väckande... kanske... lite mycket...

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,463
Location
Helsingborg
Re: Har ett dokument om det..

Ey! Snor du min signaturidé el? /images/icons/smile.gif

/[color:green]Han</font color=green> som sett <B>Nightfang</B> skriva så flera ggr nu
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,463
Location
Helsingborg
NP. Tar inte illa upp, bara roligt..

/[color:green]Han</font color=green> som sett andra göra det också, fast [color:green]han</font color=green> kanske inte var först me't(?)
 

ion

Veteran
Joined
30 Mar 2001
Messages
14
Location
Falun
Göra istället för att köpa

Tipsen på hur man köper sina vampyrtänder har ju redan getts, jag har sett ett par varianter av hur man gör dem.

Cernitlera är en klassiker. Forma dem så lika tänder som möjligt, se till att de passar på dina tänder. Efter att du bränt dem så täljer du till dem med en riktigt vass kniv.

En annan variant som faktiskt blir riktigt snygg är att skaffa sig lösnaglar som man klipper till rätt form och limmar fast på tänderna. Låter inte så snyggt, men blir det faktiskt.

Personligen är jag mer inne på linjen att låta bli tänderna, i a World of Darkness fäller vampyrerna bara ut sina tänder när de skall dricka (fast det är klart, vissa vampyrer kanske vill vara tuffa med sina tänder annars också...)

/ion
 

ion

Veteran
Joined
30 Mar 2001
Messages
14
Location
Falun
Re: ARGH!

Håller med er till en viss del, man kanske bör undvika allt för extrem goth, såvida rollen inte är väldigt gothig. Men man skall även vara medveten om att det inte är vår värld de försöker smälta in i, utan "a world of Darkness", en mörk värld med mycket ondska, farliga svartklädda gäng, nattöppna butiker, förfall, och väldigt många gothare...

/ion
 
Top