Open your eyes for the truth, evil-doer!
"Alver: Varför skull de söka en kult som kan ge evigt liv som dem redan har fast utan all blodsdrickand?"
Alver åldras även fysiskt, om än långsamt. Vampyrer gör det inte. Alver är generellt sett klena och späda varelser (den bilden har i alla fall jag av dem). Vampyrer är generellt sett fysiskt asüberhubbabubbamuchograndissimomäktiga.
Andra motiveringar för en alv att bli vampyr:
1. Blod smakar gott

(smaskenzzz...)
2. Psykisk sjukdom

3. Hård religiös övertygelse

4. Tvång/hot/tortyr...you name it.
"Dvärgar: Oftast är Dvärgar för lite tid och är förhederliga för att söka upp odöda och snacka med dem, självklart finns det några Dvärgar som är intresserad men dessa tror jag vill forska på Lamiorna och inte gå med dem. (Och om det fanns vampyrdvärgar i Mundana skulle jag lägga av med Eon och då förlorar Neogames en rätt bra kund)."
Långt ifrån alla dvärgar är så hederliga som de utger sig för att vara, i alla fall i Mitt Mundana. Bland de ohederliga hör Zolod och Drezin, vars klansfolk säkert gärna skulle vilja gå och vandö för att bli såpass mäktiga som average vampyr. Och ja, i Mitt Mundana så finns det vampyrdvärgar
"Misslor: Han som nämner förslager förkännar spö!"
Heh? Exakt
vilken armé var det du syftade på?

Btw så har du stavat fel på förtjänar...
"Tiraker: Går inte för Maktha har gett dem skydd mot demoner och odödas förbannerlser."
That I agree...for now...
"Allt annat shit: Varför skulle dem var intresserad i människornas shit?"
'Cuz människornas shit är det shit som är makten. Ödlefolken skulle säkert offra en hel del för att få tillbaka sin gamla makt... men ok, vampyrer gör sig bäst som humanoider.
"Låt den som är utan synd smälla den första smällen!"
- Desus från Stalleret, frontfigur inom Marukusismen.