Nekromanti Vampires Suck

2ma2

Veteran
Joined
17 Oct 2005
Messages
71
Hallojsan. Jag har nu i runt trekvarts års tid tecknat en liten serie om Vampire: the Masquerade's värld. Detta är således en liten skamlöst reklamtråd, men serien har hittintills roat folk på Lajvlenin, Saga och Järnrikets klientel, och jag tänkte att den kan väl kanske roa rollspelare i allmänhet, inte bara vampirelajvare. Om nu detta räknas som spam ber jag så hemskt mycket om ursäkt, det är inte min mening. Adressen är följande:

http://www.riotamot.com/vampire

Hoppas ni finner den underhållande..
Mvh Linus
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag fick nyss en ny favoritserie. :gremlaugh:

Allvarligt; det här triggar min Vampire-nostalgi så fett med mest. Och jag älskar din teckningsstil. Det här kommer jag följa troget.

Men jag är inte helt nöjd innan du gjort en 'Meet Clan Cappadocian...' :gremsmirk:

Btw, så vampajjerlajvarna kör fortfarande i gamla World of Darkness?

- Ymir, hyllar
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Awesome!

Din serie är skitbra. Till och med för en sån som jag, som inte tycker att vampire är så mycket att hänga i julgranen (å andra sidan knarkar jag webserier som andra knarkar knark).

Den är rolig, med referenser som är lagom nördiga utan att någonsin bli för navelskådande och/eller fanboyiga. Dynamiken mellan de två huvudpersonerna är skitkul, och jag gillar verkligen din teckningsstil (även om Lucius ser litegrann ut som att någon embrejsat en conehead :gremgrin:).

Den hamnar bland bokmärkena!

/Kalle, fel forum dock
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,917
Location
The Culture
"He will therefor carry a ferret duct taped to his head" var det roligaste jag läst på hela dagen. Bra jobbat! Och snyggt också.

/tobias
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Najs !

Trevlig serie hörru !
Den här hamnar åxå bland mina bokmärken.

/ Johan K, som med glädje läse andra serier.
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Riktigt bra och roligt att läsa, trots att jag har...eh...begränsade skills i Vampire. Ska jag vara riktigt ärlig så tycker jag nog att det var lite snyggare i början innan du började använda datorn. Annars mycket bra illustrerat med en levande stil och uttrycksfulla karaktärer.
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Om det här är spam så är jag en viking!

Riktigt snyggt, är min första tanke! Många av dem är kul också! Faktiskt så många att din serie pwnar de flesta andra webcoms jag läst! :gremgrin:

(vikingar gillar spam)
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Re: Asbra!

och kom ihåg att folk med egna webbserier är mer värda än vanliga människor.
Jag försökte mig på att göra en, men misslyckades efter en strip eftersom inte en enda person både
a) förstod "skämtet" och
b) tyckte att det var roligt.

Några gjorde a, och några gjorde b, men alltsomallt kändes det för jobbigt för att fortsätta på. Och så kan jag inte rita samma gubbe på två gånger likt nog.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Varulven var bäst!

Förstås. :gremgrin:

Jag tror det är en skitfin nisch du har hittat här: Tillräckligt internt för att det ska vara krav på att läsa det för WoD-fans, men det finns ändå riktigt många sådana på nätet. Har du promotat den på internationella forum också?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Re: Asbra!

Jag försökte mig på att göra en, men misslyckades efter en strip eftersom inte en enda person både
a) förstod "skämtet" och
b) tyckte att det var roligt.


Så några tyckte din serie var rolig men fattade inte skämten? Exakt vad var det som de tyckte var roligt? :gremsmile:

Och så kan jag inte rita samma gubbe på två gånger likt nog.

Och jag kan inte rita alls så jag använder datorn... Kom igen nu, världen behöver fler serier.
 

2ma2

Veteran
Joined
17 Oct 2005
Messages
71
Svar till alla inlägg

Whoopsie, jag hittade inte på tråden ens med sökfunktionen, så jag trodde den raderats pga det lite spammiga reklamen. Jag skulle ha svarat mycket tidigare annars. Tack tack tack iallefall allihopa. Det här gjorde min dag! Helt klart!

Den kommer nog inte att tryckas någon gång, eftersom alla serier är olika långa, både i handling och i storlek. Men det kanske blir ett fanzin någon gång.. typ Origin fast med Abels uppväxt. :gremlaugh:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Svar till alla inlägg

Jag har gjort två trådar för att rekommendera den på rpgnet, och i bägge trådarna har folk sagt att de fått en ny webserie att läsa.

Erik, äääälskar den
 
Top