Vampire V5 - Regelfrågor

Skymning

Nattens barn
Joined
3 Feb 2020
Messages
144
1. I strid, räknas lika många "Successes" som en miss eller en träff, om en person anfaller och den andra försvarar sig?
(Jag vet att om båda attackerar samtidigt och får lika många "Successes" så gör båda skada, och i andra sammanhang så är det den som är "acting character" som vinner.)

2. Kan man använda Blood Surge och en Discipline i samma stridsrunda?
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
1. Jag tolkar det som att anfallaren träffar och ger 0 i skada, plus eventuella skadebonusar från vapen och annat.

2. Ja. Dels finns det inget som talar mot det, och dels står det uttryckligen "In a single turn, a vampire could activate one power of a discipline, take on the Blush of Life, increase an Attribute pool with a Blood Surge, and mend Superficial damage." (sid 219).
 

Skymning

Nattens barn
Joined
3 Feb 2020
Messages
144
Staffan;n342832 said:
1. Jag tolkar det som att anfallaren träffar och ger 0 i skada, plus eventuella skadebonusar från vapen och annat.

2. Ja. Dels finns det inget som talar mot det, och dels står det uttryckligen "In a single turn, a vampire could activate one power of a discipline, take on the Blush of Life, increase an Attribute pool with a Blood Surge, and mend Superficial damage." (sid 219).
Ok. Tack!
 
Top