Nekromanti Vampire : The Masquerade

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
Jag letar förbrilt efter scenarion och liknande till VtM, men finner nästan inget. De som finns är oftast knutna till specifika personer, tid eller liknande.
Min kampanj utspelas i chicago, vi har kört öppningen till kampanjen (Forge in Steel + Asches to Asches)
Jag vet att det finns en del uppdrag med i succabus club, men inget jag hinner förbereda så mycket jag vill. Det jag är ute efter är ett relativt simpelt uppdrag som tar 2 spelmöten ungefär, finns det någonstans på nätet eller?

Grejjen är att vi inte spelat i chicago på 6 mån eller något så jag måste ha en liten enkel start för att få in spelarna i spelet igen.

Om någon har ett scenarioförslag liggandes (gärna gjort för chicago) så säg gärna till, allt är välkommet. Karaktärerna är nyskapta och spelarna har ej spelat vampire spec många gånger, så därför kan man gärna spä på lite med detaljer som en "vampire-freak" normalt vet. (T.ex så vet vissa av dem inte allt om alla discipliner, sabbat är okända, förutom det de fått reda på genom dataspelet)

Så det är ganska enkelt att få till det, bara jag har en idé i botten.... så alla förslag på scenarion och/eller sidor med äventyr/äventyrsförslag är välkommet...

// Jan - Fick reda på att de skulle spela vampire igår...
 

Svalander

Warrior
Joined
11 Jan 2001
Messages
235
Location
göteborg
Förslag på Story-idé

Bara en idé jag fick;

Den nya Prinsen i t.ex. Detroit (eller annan närliggande stad) tänker etablera sitt spion-nät i Chicago och skickar ett gäng ghouls och neonates incognito för att samla information och bygga en grundläggande maktstruktur och informationsbas där. En av dennes fiender vill se denne Prins misslyckas med sitt åtagande och kontaktar i hemlighet spelarnas karaktärer för att kompromittera spionernas framtågande, eventuellt röja dem ur vägen.

Problemet är det att Detroits Prins fiende där har fått informationen av en kontakt som inte får komma i ljuset/tillkännages. Därför måste spelarna kompromittera spionerna utan att tillkännage sina handlingar (undanröjandet måste alltså ske i det fördolda) för någon.

På kuppen har de utskickade spionerna fått uppehållstillstånd av Chicagos Elders som ett Coterie från Öst-Europa, jagat av en grupp särskilt målmedvetna och Diablerie-sugna Sabbatmedlemmar. Detta har gjort att om spelarna röjer spionerna ur vägen (som säger sig med ett följe av ghouls vara på flykt), bryter de Chicagos Prins tillkännagivande att låter de förklädda spionerna stanna.

Alltså;

1. De måste röja spionerna ur vägen för att inte skada Chicago mer än vad de behöver och för att göra Detroits Prins fiende nöjd (han lockar med något stort, som att lämna över något en Elder i Chicago har letat efter i decennier eller nåt).

2. De måste göra det utan att låta undanröjandet bli kännt, för Chicagos Elders har sanktionerat spionernas vistelse.

Fotnot:
Konflikterna kan bli många. Sabbat-packet som "jagar" spionerna finns inte på riktigt. De är bara påhittade för att ge Chicagos Elders anledning att låta de stanna. Eller? Dessutom, skulle de råka tala om varför de vet om att spionerna är spioner, skulle ju Detroits Prins fiende exponera sin kontakt, vilket troligtvis skulle göra honom till en ny fiende till karaktärerna.

Bara en tanke...
 
Top