Nekromanti Vampire the M. Datorspel vs Rollspel.

Irrlicht

Veteran
Hej.
jag har enbart lite kunskap om White wolfs rollspel Vampire.
men jag har nu skaffat datorspelet efter att en kompis rekomenderar det.

Jag tycker att det är ett roligt och jäkligt spänande datorspel, få datorspel lyckas få mig i en sån känsla av exstas som detta.

Jag älskar det konspirerande vamyrsamhället där du inte vet vem som är din vän och vem som är din fiende.
Underbart.
Och nu till frågan: har vi någon "inbiten" vampyr spelare som kan säga mig om Datorspelet och rollspelet följer samma upplägg och har samma känsla.

Tillex: klarar man lika mycket stryck i Rollspelet som i datorspelet?
Hur funkar förmågorna?, var de som ni tänkt er?

Kort sagt fyller datorspelet upp till rollspelets kvalitet och känsla? Är de lika?

Minimoni

Homelander
Hej, hej!

Jag håller med dig om att Bloodlines är ett grymt spel. Har klarat det åtskilliga gånger och har inte tröttnat än.

Och nu till frågan: har vi någon "inbiten" vampyr spelare som kan säga mig om Datorspelet och rollspelet följer samma upplägg och har samma känsla.
Känslan är väl ungefär samma... Tycker faktiskt att datorspelet lyckas förmedla känslan bättre än bordsrollspelet på många ställen.

Tillex: klarar man lika mycket stryck i Rollspelet som i datorspelet?
Hur funkar förmågorna?, var de som ni tänkt er?
Just skadesystemet är inte likt bordsrollspelet. Det skiljer sig ganska starkt. Jag gillade dock hur Bloodlines skadestystem fungerar. Skulle dock tro att man tål mer i bloodlines än den icke digitala versionen.

Jag Har fått mycket inspiration från bloodlines och för första gången på många år är jag sugen på att dra igång en Vampire kampanj. Jag gillar verkligen spelet.

MiniMoni

Frixeray

Swordsman
En viktig sak att påpeka torde vara att det Vampire du lärt känna genom Bloodlines inte längre ges ut utan är avslutat (a'la Harmageddon). Numer är det Vampire: the Requiem som gäller, vilket är ganska snarlikt gamla Masquerade (fast inte på långa vägar i närheten gällade kvalitet). Masquerade kan nog finnas att få tag på hos div. rollspelshandlare fortfarande, men annars är det begagnat som gäller (Tradera, eBay etc.)