Nekromanti Vampire = skräck?

Exterus

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
126
Location
Sundsvall
(Det är upp till er hur pass allvarligt ni tar det här inlägget)

Jag har funderat på en sak rätt länge nu.
Kan verkligen Vampire klassas som skräck? Jag menar, "personlig skräck"...vadå? Jag är inte rädd för vampyrer! Ännu mindre än om jag är en själv. Så tokigt.
Det är väl inte mitt fel om inte jag kan bygga upp en skräckstämning i ett specifikt rollspel? Det måste vara spelets fel. Ja, så måste det vara. Det finns något i spelets uppbyggnad som hindrar mig från att skapa en skräckstämning.

Och alla White Wolfs moduler sen! Jisses. Dessutom så är de sadistiska kapitalister som under pistolhot tvingar mig att köpa varenda en av dem, trots att de uppmuntrar en till att skapa ett mer eller mindre eget WoD. Allt är så förvirrande, vad ska jag göra?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Lås! Radera! Utrota! Bingolotto!

Jag orkar inte den diskussionen en gång till... :gremshocked:
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
JA! Jag vill också ha fler inlägg!

Vampire är inte skräck - Vampire är en grupp goths och depprockare som glider runt och gnäller över hur tragiska de är, dricker "blod" och konspirerar mot andra gnällspikar. Allt samlat i någon sorts dödsromantik med nekrofiliska tendenser och inställningen att "ingen förstår oss och det är så vi vill ha det" över hela genren.

Nej fy fan.

Tur att det finns en mer SERIÖS approach till vampyrer - Buffy! Där slipper man i alla fall mycket av Vampire-gnället. Visst, the Buffsters val av pojkvän var väl inte det bästa de första tre säsongerna (eller de sista fyra heller för den delen) men det var i alla fall inget snack om vad som skulle göras åt alla dessa vampyrer och inga som gick runt i goth-utstyrsel och jämrade sig över hur tragiskt det var att vara odöd. Utom Spike ett tag förstås. Men det var bara EN av hundratals vampyrer.

Pust!

/Duddmannen (som inte tog särskilt seriöst på inlägget) :gremlaugh:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
*klick*

För det första så är det här redan diskuterat i oändligheten.
För det andra så är det här fel forum för diskussionen. WOD hör hemma på skräckforumet. Om du kan gissa varför så det hör hemma på skräckforumet så förstår du vad vår åsikt om det hela är.

Och om du efter att ha sökt på skräckforumet lite fortfarande vill diskutera det här så får du göra ett nytt inlägg på skräckforumet. Jag hoppas vi slipper det, och därför flyttar jag inte den här tråden utan låser den. Det är lättast så.

chrull
 
Top