Nekromanti Vampire-forum?

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Hur blir det med Vampire-forumet? Skulle underlätta en del att använda detta forum istället för mitt ganska buggiga ASP-forum (www.malkavian.nu/forum).

Skräckrollspelsforumet är f.ö. ett skämt. Den mesta tiden går åt att älta huruvida Vampire/storytelling är bäst eller inte. Förhoppningsvis skulle både andra skräck-spelare (med Krille i spetsen) få lugn och ro, sedan skulle Vampire-spelarna slippa bli ifrågasatta hela tiden.

Bara en tanke.
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Vampire-forum? Ja gärna tycker jag.

Ett vampire forum skulle vara fint. Det är hela tiden så mycket dösnack i skräckforumet, speciellt om vampire (och saker som: "skräckrollspel finns inte bla bla bla, eftersom det inte går att bli rädd och bla bla bla"). Skulle vara bra med lite uppdelning. Då blir diskutionen mer koncentrerad.

Mac
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Vi tog tidigare ett beslut inom redaktionen att inte starta ett Vampire-forum (även om det då rörde sig om ett White Wolf-forum). Att skräckforumet är ett skämt beror ju på dess användare, vi kan inte gå in och säga vad som skall diskuteras.

/Azagthoth
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Vampire är inte ett skräckrollspel. Vampire är ett Personal Horror-spel. Det kan inte jämföras med t ex Kult. DET är anledningen till att så många onödiga konflikter uppstår i det forumet. Vampire är lika mycket Skräck som NeoViking är Science Fiction.

Dessutom förstår jag inte varför red inte kan ändra sin policy. Malkavian.nu är en samarbetssida. De övriga samarbetssidorna har egna forum.

Skräckrollspelsforumet skulle bli en roligare plats att vistas på för folk som inte gillar Vampire och Vampire-spelarna skulle inte behöva bli ifrågasatta hela tiden. Debatten skulle kunna bli konstruktiv och utvecklande.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Vampire är inte ett skräckrollspel. Vampire är ett Personal Horror-spel.

Jag tänker inte dryfta vad Vampire är eller inte är. För mig är det du skriver samma sak.

Dessutom förstår jag inte varför red inte kan ändra sin policy.

Policy? Nu hänger jag inte alls med. Visst kan vi ändra ett beslut, om det är det du menar.

Det kommer inte att komma upp ett Vampire-forum, men det är inte omöjligt att påverka oss att starta ett White Wolf-forum. Hur förhåller du dig till det?

/Azagthoth
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Debatten skulle kunna bli konstruktiv och utvecklande."

Personligen tycker jag att debatten är konstruktiv och utvecklande, även om det då och då förekommer en del tämligen icke-konstruktiva personangreppsbottennapp. Men så är det å andra sidan på alla andra forum också.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Jo, ett World of Darkness-forum skulle kunna vara något. Det är mycket bättre än Skräckforumet i vilket fall.
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Jag tycker inte man ska behöva motivera varför man spelar ett visst spel så fort man lägger in en fråga i forumet. Det tycker inte jag är konstruktivt. Det blir bara dålig stämning.
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
En opinion finns

Om ni kollar i Skräckrollspelsforumet finns en opinion för ett Vampire-forum. Jag skulle gärna vilja få formulerat argument varför ledningen bakom Rollspel.nu inte vill ha ett Vampire-forum. Jag skulle gärna se att ledningen bakom Rollspel.nu omvärderar sitt tidigare tagna beslut om att inte ha ett Vampire alt World of Darkness-forum.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: En opinion finns

Vi har tagit upp frågan för diskussion, som du kanske redan har läst i skräckspelsforumet.

Det kommer dock i så fall att bli ett World of Darkness/White Wolf-forum, inte ett specifikt Vampire-forum (säger jag innan diskussionen ens är varm om ämnet, jag tycker det vore urbota korkat att låta alla andra White Wolf-spel hamna i någon form av mellanläge).
 
Top