Nekromanti Valvular in SPACE! Runda 1

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Ska vi få in en spökröst från KK kanske? Vad hade du röstat om du inte slösat din röst i början av spelet?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Ah, jo, motiveringen tänkte jag inte på... Då kommer motiveringen först. Jag håller fast vid min röst att Lukas, även om han dyker upp stundvis och aggresivt känns det inte som ett bybo, åtminstone bra bybo, uppförande att i stort sett vara borta hela tiden sedan dyka upp när någon annan säger Häxa och stämma in i ropen, vilket är det enda jag anser att han gjort i stort sett. Jag kanske har fel men tycker att om han är en bybo får han visa det också och hjälpa till fånga ulvarna, inte dyka upp när de är fångade redan.

Hade jag haft fjärde rösten, alltså när det låg 3 alternativ framme redan, hade jag inte röstat på honom för jag anser att 4 val är dåligt för byn, eftersom ulvarna om de alla är efteråt i det läget kan bestämma själva vem som åker ut typ. Nu kändes det däremot som att jag lika gärna kan rösta som jag nämnt tidigare eftersom utgången borde vara klar redan och det ändå bara skulle se misstänksamt ut att rösta på KK, och inte finnas någon poäng med att heller rösta på Vimes eller Rasmus.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Xyas

Sammanfattning
Xyas skriver inte mycket, möjligen mer än han har gjort i tidigare spel, men i grund och botten: lite. Han skriver fyra (4) stycken meddelanden utan någon som helst spelrelaterad info. Xyas är skarp i iakttagelsen av frågetecknet i Spiders introtet och har en del skarpa tankar kring röstningsmekanismen. Han vill inte rösta ut KK och skriver i flera inlägg om hur KK kan bete sig så där kaozigt utan att det är konstigt eller uppseendeväckande. Skriver en lista där egentligen det enda med vikt är att .113 är grön. I övrigt blir det inga starka misstankar riktade åt något håll, men för all del en del vaga mot Basenanji, Vimes och Empiricus. Skulle kunna vara en osäker bybo som har svårt att samla tankarna, eller en ulv som försöker smutskasta.

Problemet med Xyas som jag ser det är att han egentligen inte bidrar till byn så mycket. Hans åsikter rör röstningsmekanismen och att styra bort misstankar från en KK som annars har fått många att bli upprörda (jämför tex Lukas reaktion). I mina ögon är Xyas misstänkt för att han är försiktig, inta tar initiativ, och knappast bidrar på ett kvalitativt sätt till diskussioner kring (tex) KKs outning. Antingen är Xyas en ulv som ligger lågt eller en bybo som inte riktigt tar i.



Analys av inlägg

Första inlägget hittar att också frågetecknet i Spiders introtext är fetstilat, vilket ger en alldeles särskild mening till meddelandet. Också Xyas svarar .113 om hur man kan spela spelet. Har vissa tankar kring röstningsmekanismen och ser fördelar i att kuppmakande och rösthopp förhindras. Tycker att Basenanji ger standardtips till en grupp utan många nybörjare. Diskuterar röstningsmekanismen ytterligare. Varnar för lågt deltagande. Är inte säker på att KK är ett bra röstningsalternativ:

Jag ar inte sa saker pa att KK ar ett bra alternativ att rosta ut denna rundan. Hans utspel har definitivt blivit fokus for diskussionen, men utover Empis "annu" kanner jag att det ar lite for kaosigt for att hamta jattemycket information fran hur folk har reagerat efter att vi bekraftat KKs status som bybo/ulv.

Sen har jag himla svart att se KKs agerande som nagot ulv-KK skulle gora faktiskt. Det mejkar inte riktigt sense tycker jag.


Resonerar sedan mer kring röstningsmekanismen. Fortsätter vara skeptisk mot tanken att KK är ulv. Gör sedna en lista över folk utan direkt starka misstankar mot någon:

KK - jag star fast vid att jag inte tycker att KKs agerande ar sjalvklart ulvigt. Och outning verkar nagotsanar legit (aven om jag avskyr brodsmulande!).

RasmusL - jag tycker mig kanna igen spelet, men det ar mindre av allt sa att saga.

Vimes - inte riktigt sa pitbullig som vanligtvis, Men det kanske jag bara tycker for att jag inte har varit i skottlinjen denna rundan, ar liksom lite van vid att clasha med Vimes.

.113 - jag tycker faktiskt att .113 ar bland de gronaste. Jag tycker spelandet ar ganska tydligt nyborjare som ganska snabbt tar sig in i spelet. Fragorna som stalls kanns spontana och arliga. .113s spel borde i mitt tycke se valdigt annorlunda ut om hen hade en eller flera ulvar som dirigerade bakom ryggen.

Hellzon - ingen uppfattning i nulaget.

Cassius - bra men minimalistiskt. Finns inget att klandra eller ta pa.

Basse - ar du inte valdigt avslappnad i detta spelet jamfort med hur du brukar spela? Tycker jag saknar den dar sma-febriga aspekten i dina inlagg. Ulv som forsoker ta det chill?

Empi - Jag hanger upp mig lite pa det dar "annu". Det kanns valdigt mycket som en felsagning. Men i min erfarenhet har ulvar som gor sadana missar ofta ett "pakommet" spel efterat, och det tycker jag inte riktigt att Empi har.

Lukas - aggressivt och tydligt spel i det lilla som skrivits. Inga starka ping.


Xyas är med andra ord rätt försiktig i sina misstankar. Avslutar med att gå på bio.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag håller med RasmusL: KK, du ser ut att ligga riktigt risigt till, tankar inför fortsättningen? Har du kanske ett alldeles för hektiskt liv för att kunna delta som i fornstora dar? Har du lessnat? Är du ulv? Trodde du att det skulle bli så här när du la din röst? Vad borde byn göra nu?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Shit vad ni skriver. Har skummat ikapp på telefonen. Jag vill ju egentligen rösta Empis, då jag verkligeb tror att hans felsägning är relevant, och det är typ det enda konkreta jag tycker jag har att gå på denna rundan. Men den rösten är ju helt bortkastad i nuläget. Jag vill inte heller att vi röstar ut KK men för att rädda honom måste jag rösta på Rasmus eller Lukas och få Cassius och Vimes med mig (räknar jag rätt nu? Så jäkla klyddigt på mobilen).
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Det stämmer, det är 1 på lukas, vimes och rasmus och det är du, vimes och cassius kvar oröstade
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Och Vimes lär ju rösta på KK. Så det är avgjort lixom. Och att välja mellan KK, Rasmus och Lukas är kasst oavsett.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Poängen är väl om du röstar på lukas eller rasmus så att de andra faktiskt kan påverka vem som åker ut, samt att du gör en motivering till varför du röstat som du gjort. Som det så fint uppmärksammades för mig ;)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Fast det blir ju en jättekonstig gotcha-lek. Men visst, det är väl den sitsen jag sitter i just nu. Då blir det Lukas. För det väl uppenbara spelet att gå efter KKs kaosande aggressivt för att försöka se ut som en aktov bybo utan att egentligen ta några risker. Men det är fan ett av de svagaste case jag någonsin gjort i ett varulvsspel.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Varför röstar inte Vimes och Cassius? Båda är online och ingen annan är kvar. De borde väl båda vid det här laget vara ganska säkra på sina röster tycker man, eller snackar de ihop sig varulvstyle? Tycker det börjar bli skumt att det drar iväg på tiden nu.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Misstänker du Lukas mer än KK, xyas? Jag förstår inte din motivering.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
RasmusL;n92783 said:
Ska vi få in en spökröst från KK kanske? Vad hade du röstat om du inte slösat din röst i början av spelet?
Utan att ha hunnit med att läsa ikapp skulle min röst falla på någon av RasmusL (så långt jag läst har du ju bara spelat illa), Empis (för min känsla av att nått är keff och det är lite veligt) eller Lukas.
 
Top