Varulv VALulv - Runda 2

Slutade jobba nu och hoppar direkt till sista sidan. Kan jag ligga kvar på Basse?

Slutade jobba nu och hoppar direkt till sista sidan. Kan jag ligga kvar på Basse?
Vimes sa precis att han var ulv, så kan lika gärna lägga röst där. Inte för att det spelar någon roll, men för sakens skull liksom :)

Förhoppningen var förstås att den äkta väktaren skulle motclaima vilket är långsökt men det kostar inte ulvarna någonting alls att försöka. De vet att Vimes ryker oavsett.

Bra att du titade in och skrev ca 18.10 som du sa att du skulle göra.

Det gör din frånvaro hittills trovärdig.

väldigt trovärdig… nästan som om Vimes hinself orkestrerat ett sätt för BM att slippa hårda frågor innan 18.10 🤔

Vimes sa precis att han var ulv, så kan lika gärna lägga röst där. Inte för att det spelar någon roll, men för sakens skull liksom :)
Om det inte spelar någon roll så ligger jag kvar på Basse. För OM det blir ett drev mot honom i nästa vända så får jag känna mig lite duktig att jag nosade upp an tidigt.

Nu är det bara @Mr.J som ska flytta på sig (ergo rösta om) så Brynolf få poängen då?

Kan @Mr.J ha missförstått detta?

Det är inte rimligt som ulv att ligga kvar som han gör. Helt otänkbart faktiskt. Vi MÅSTE ta ut honom nästa runda oavsett färg om han inte flyttar rösten nu innan 20.00.

Mr.J?

Hmm, är det något vi missar? MrJ är trots allt min huvudkandidat till att vara ulv.
Om det var Vimes som gjorde första nattmordet och de vill säkra sina poäng, så har de ju oavsett fortfarande bara fyra poäng av utröstningen och kan få 1 eller 2 av nattmord. Så det räcker inte för att vinna, och sen tar vi ut MrJ nästa runda.

Kan @Mr.J ha missförstått detta?

Det är inte rimligt som ulv att ligga kvar som han gör. Helt otänkbart faktiskt. Vi MÅSTE ta ut honom nästa runda oavsett färg om han inte flyttar rösten nu innan 20.00.

Mr.J?
Nu börjar jag undra om han trots allt inte är ulv! 😅😅

@Vimes ni får läsa reglerna igen. Sektionen om tajming. Den ”överlevande” som står först i kön får blodet.

Back