Valiant-universat?

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
480
Location
Umeå
Såg att Green Ronin ska ge ut ett Mutants & Masterminds-spel baserat på Valiants serier. Jag gissar det blir liknande deras tidigare DC Adventures fast reskinnat.

Jag undrar om det är någon här som läst några serier från Valiant och om det är några som är värt att titta på? Det enda jag sett var Bloodshot-filmen med Vin Diesel som jag minns ganska lite från men jag tror den var typ okej.
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
480
Location
Umeå
[OT]
Jag var väldigt väldigt förvirrad, tills jag insåg att du INTE talade om Prince Valiant :)
[/OT]
Jag var nästan beredd på att det skulle hända :LOL:, hade inte själv hört talas om det här förlaget alls för några år sen.
Jag borde formulerat mig bättre. Prince Valiant har ju redan ett spel dessutom :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Valiant har två versioner, en från 90-talet och en som håller på nu. Jag föredrar nya versionen och det är den spelet kommer vara baserat på.

DU MÅSTE LÄSA Archer & Armstrong!!!

Okej, så en odödlig superstark man från uråldriga Mesopotamien som mest vill supa och ha det bra teamar upp med en ninja superhjälte i Batman stil tränad av kristna fundamentalister i en av de där ”Jesus red en T-Rex” nöjesparkerna. De har vilda äventyr!

Ivan timewalker är en spin-offs. Ivan är en tidsresenär och hela hans miniserie är en paradox. Det är seriösare men också bra.
 
Top