Nekromanti valfria eneheter

marsa_87

Veteran
Joined
20 Jun 2005
Messages
45
Location
Stockholm
hej jag vet att jag börjar bli litte tjatig men jag har en till fråga:
Dom valfria eneheterna man får från yrket kan dom använfas till att köpa t:ex. "läkekonst" om man är bonde?
 

DarkRaven_UBBT

Veteran
Joined
9 Sep 2002
Messages
123
Location
tredje klotet från solen
Dom får användas till att köpa vad som helst (Förutom stridsvana) så länge du kan övertala SL om att du har anledning att lära dig. Så en halvkass bonde med 15 i en kasse med magifärdigheter kanske inte är så logiskt :gremgrin:
 

Galahad

Veteran
Joined
21 Jun 2005
Messages
62
Location
Uppsala
Och även om bonden skulle lära sig alstra+besvärjelse så får han ju inga effekter/formaliserade besvärjelser från början.
 

Galahad

Veteran
Joined
21 Jun 2005
Messages
62
Location
Uppsala
Re: Går att köpa för valfria enheter

I Spelarens Bok står det:

"Då rollpersonen skapas kan spelare använda speciella enheter för att skaffa sig besvärjelser. ... Det är bara rollpersoner vars yrken ger enheter speciellt avsedda för besvärjelser som kan lära sig besvärjelser från början. Man kan inte använda valfria enheter för att skaffa besvärjelser."

Så mitt svar är... Nej, det går inte
 

Berfa

Veteran
Joined
19 Mar 2003
Messages
151
Location
Västerås
Re: Går att köpa för valfria enheter

Men även om man inte får några besvärjelser så kan man ju använda sig av fri improvisation..

Men det är ju inte så viktigt här då en bonde antagligen inte skulle få lära sig magi för sl.



/Berfa, bara svamlar
 

ZaiToh

Warrior
Joined
21 Mar 2005
Messages
257
Location
Linköping
Re: Går att köpa för valfria enheter

Allt som mäts i magnitud köps av speciella poäng - inte enheter vid start. Visserligen är det möjligt med en bonde med besvärjelse och alstra som ligger kring 15 från start - men hur troligt är det eftersom han aldrig haft ngn effekt att öva på?

/ZaiToh - undviker powergaming
 
Top