Arfert said:Det finns många av s-tidningar, inklusive Aftonbladet, den största eller näst största kvällstidningen beroende på dagsform.
Förr dominerade de, men det är inte de borgerliga tidningarnas fel att S-pressen hade bristande köp- och prenumerationsunderlag. S-väljare läser tydligen mindre. Gamla stora S-tidninger som Stockholmstidningen slutade folk att köpa. De överlevde inte, trots massivt presstöd.
Öh, låter inte orimligt, men källa?Arfert said:S/LO lägger mer på valpropaganda/reklam per capita mer än vad Bush gjorde. Läste jag när det begav sig. Kul att veta.
Jag vill ha en stor fackförening som kund, snacka om jackpot!
stenhöna said:Öh, låter inte orimligt, men källa?Arfert said:S/LO lägger mer på valpropaganda/reklam per capita mer än vad Bush gjorde. Läste jag när det begav sig. Kul att veta.
Jag vill ha en stor fackförening som kund, snacka om jackpot!
Det stämmer säkert, men siffror är inte källa. Länk till oberoende statistik är källa.Cybot said:stenhöna said:Öh, låter inte orimligt, men källa?Arfert said:S/LO lägger mer på valpropaganda/reklam per capita mer än vad Bush gjorde. Läste jag när det begav sig. Kul att veta.
Jag vill ha en stor fackförening som kund, snacka om jackpot!
S/LOs valbudget låg på cirka 80 miljoner kr förra mandatperioden.
Bushs totala valbudget (inklusive Super PACs) låg på 345 miljoner dollar, eller ungefär 2.25 miljarder kr.
Dvs S/LOs budget per kapita = cirka 8.8kr
Bush = 7.1kr
Centern och SD är det som förvånar mig mest.
peta said:Centern och SD är det som förvånar mig mest.
Har för mig att centern har sålt av en hel del tillgångar i form av tidningar och liknande. Tror det är det som gör att de hade så stor valbudget, och kommer ha även i år.