Nekromanti val och velerier...

Jade

Warrior
Joined
20 Nov 2001
Messages
254
Location
Rockmetropolen Hultsfred
(Såna som mig borde egentligen inte tillåtas se saker och ting. Får bara en massa lustiga idéer...)

Just när man lade slutfinishen på "Savann" till dogmautmaningen så trillar man över en bild på Elfwood ( den här närmare bestämt ) och får helt plötsligt vilda och knasiga uppslag. Och detta har, hör och häpna, gett upphov till ännu ett dogma-projekt. Jisses. :gremgrin:

Nåja, whatsoever, var från början helt säker på att spelet skulle innehålla fyra färdiga karaktärer... Men, som den veliga krake jag är, så har jag börjat tvivla.

Vilket verkar egentligen vettigast, att ha fyra färdiga figurer eller fyra tomma rollformulär? Ska man ha tre ifyllda formulär och ett tomt (så att glada spelare kan skapa egna karaktärer)?

Bakgrundstoryn i spelet är sådan att det verkar befogat att ha färdiga karaktärer... Men jag är ändock fundersam....

Undrar nu om ni kloka personer därute har något att säga om det här? Vilket är bäst? Vilket skulle ni föredra?

4 färdiga?
1-3 färdiga SAMT tomma formulär?
4 tomma formulär???
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,903
Location
Barcelona
Vilket skulle ni föredra?

Ett rollspel med bara färdiga karaktärer låter originellt, så jag röstar på det. :gremgrin:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Undrar nu om ni kloka personer därute har något att säga om det här? Vilket är bäst? Vilket skulle ni föredra?
Jag skulle nog föredra att det fanns någont färdiskapad karaktär & att det fnns möjlighet att skapa sina egna åxå.
Jag är den såndär som gillar att bygga upp karaktären från grunden & utveckla den därifrån..
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Färdiga karaktärer, lugnt.

Dogmaspel blir oftast bäst som små mysiga spel man kan komma igång med direkt. Skulle spelarna vilja göra egna karaktärer och fortsätta spela så är dom tillräckligt engagerade för att fixa ihop det ändå.. Yeah.
 
Top