Nekromanti Vaff

Pudeln

Veteran
Joined
7 Mar 2016
Messages
5
Hallå alla,

Det är jag som är Pudeln, en 28-åring från Göteborg. Jag spelade en del rollspel som tonåring på det gamla, goda 00-talet. ;-) Jag och mina kompisar började med Krilles Västmark, eftersom det var gratis att ladda ner. Jag har alltid uppskattat det spelet mycket och ångrar att jag inte köpte det när det fanns i tryck. I samma veva släppte även Riotminds sitt DoD6, där vi kunde vara med från början. Det spelade vi också mycket under några år och de flesta av mina nostalgiska minnen är knutna till de produkterna och till Västmark. Och till Kult förstås, som vi fick tag på begagnat genom den där killen på Hobbyspel som sålde sådant, men vars namn jag har glömt.

Senare flyttade jag in till stan och började plugga, kom ifrån min spelgrupp och gjorde annat under några år. Fast jag fortsatte ändå att lurka runt på detta forum, för att det är så kul att följa med vad som händer i hobbyn. Aktiv användare hade jag mest varit på Riotminds forum, men det tappade jag intresset för i samma veva som jag flyttade hemifrån och började plugga.

Efter runtvalsande på universitetet har jag nu börjat jobba som jurist i Göteborg, en tämligen torr syssla som lämnar mig med ett uppdämt behov av verklighetsflykt, gränslöshet och kreativitet. På senare år har jag börjat lira mycket brädspel, men en längtan efter berättelser och gestaltning gör sig fortfarande påmind. En sådan längtan i kombination med rebooten av Kult har fått mig att vilja ta steget tillbaka in i hobbyn. Räkna således inte med att se mig särdeles engagerad i regeldiskussioner, då det är annat än normtillämpning som jag vill ägna mig åt på min fritid.

Jag är framförallt intresserad av att dra igång en Kult-kampanj med några vänner som aldrig har spelat rollspel. Det är det projekt jag kommer att ägna mig åt de närmaste två åren. Jag hoppas på att det nya Kult ger mig de verktyg jag behöver för detta lilla företag.

Allt gott!

Pudeln
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Välkommen tillbaka! Hoppas flykten från den hemska verkligheten ger dig mycket spänning. Kan vara ett spännande äventyr att introducera nya i hobbyn. :)
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Jag tycker bättre om katter.

...

...

Men trevligt att råkas! :grin: Välkommen!
 

Pudeln

Veteran
Joined
7 Mar 2016
Messages
5
Robert Jonsson;n167155 said:
Välkommen tillbaka! Hoppas flykten från den hemska verkligheten ger dig mycket spänning. Kan vara ett spännande äventyr att introducera nya i hobbyn. :)
Tack! Ja, det har lyckats över förväntan med brädspelandet, måste jag säga. Mitt första mål var att få min dåvarande flickvän med på det tåget. Hon var först ganska avogt inställd till hela grejen och ville inte spela bara med mig, än mindre med mina nördkompisar. Först när jag pushade för spelkväll på de parmiddagar som hon ordnade tog det fart. I en sådan kontext kändes brädspel lockande för henne. Nu har vi gjort slut, men hon och hennes vänner vill fortfarande lira Tzolk'in, One Night Ultimate Werewolf och Puerto Rico med mig. :) Jag gjorde också en grej av att bjuda ut dem till min stuga i skärgården på helgerna, vilket var populärt. Det gäller att hitta rätt socialt sammanhang för spelandet om man vill locka människor som inte har hållit på tidigare, tror jag.

Med rollspelandet har jag istället tänkt försöka vinna över mina mer inbitna brädspelsvänner Irma och Peter. Det blir samma beprövade metod: kom ut till mig i skärgården till helgen, drick vin, ät god mat, promenera, hugg ved och spela Kult. Vi får väl se hur det går, men jag är hoppfull.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Pudeln;n167099 said:
Jag och mina kompisar började med Krilles Västmark, eftersom det var gratis att ladda ner. Jag har alltid uppskattat det spelet mycket och ångrar att jag inte köpte det när det fanns i tryck.
Kommer du till GothCon kan du köpa ett ex av oss i Foxshoppen :) Det finns ett gäng ex av Västmark 3 kvar.

ETA: Det går säkert att köpa det på andra sätt än på plats också. Men så här nära påsk rekommenderar jag att bara knalla över och plocka upp det for cash.
 

Pudeln

Veteran
Joined
7 Mar 2016
Messages
5
Xhakhal;n167282 said:
Kommer du till GothCon kan du köpa ett ex av oss i Foxshoppen :) Det finns ett gäng ex av Västmark 3 kvar.

ETA: Det går säkert att köpa det på andra sätt än på plats också. Men så här nära påsk rekommenderar jag att bara knalla över och plocka upp det for cash.
Åh, bra tips! Glider nog förbi er.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Pudeln;n167309 said:
Åh, bra tips! Glider nog förbi er.
Ser till att packa med minst ett ex och lägga undan åt Pudeln!
 
Top