Nekromanti Vadfan hände med An-Thalamur?

metuzalem

Veteran
Joined
7 Aug 2015
Messages
39
Jag satt precis och läste landsmodulen Nermada, detta var som jag minns en del av croud-funder grejerna som kom iom. Eon IV 's lansering och enligt den så är riket beläget på ön som tidigare kallats Dubaral. Detta är ön som Thalamurs huvudstad An-Thalamur tidigare befunnit sig på. Detta gör mig väldigt förvirrad, om ön nu är en del av ett helt annat land, vad hände då med Thalamurs huvudstad? den kan väl inte förväntas finnas i ett annat land?

Har jag missat något?
Har staden flyttats?

Jag har förvisso en väldigt gammal version av pdfen så detta kan ha ändrats i senare upplagor av landsmodulen men om det faktist är så att denna modulen är "cannon" så skulle jag uppskatta en förklaring på vad som hände?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
En teori är att Im-Berefel Ra'Drach do Kampa botchade ett conjungitexperiment, och hela stan sögs in i den påföljande magistormen. Det hela tycks ha rivit upp ett stort sår i Mundanas kausalitet, komplett med kronotropiska fältstörningar över hela Rhungsjön, och de lärde får outhärdlig huvudvärk bara de försöker tänka på det.

En annan teori är att samma magiska experiment framgångsrikt bröt konsekvensen lag vilket orsakade en retroaktiv fjärilseffekt där kronokraterna i Kronodycle för 7777 år sedan bestämde sig för att kalibrera om tidsmonoliten, vilket i sin tur genererade en kedjeeffekt framåt i tiden som kom tidsmonoliten att ta hela An-Thalamur tillbaka till datumet för felkalibreringen.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,093
metuzalem;n157409 said:
Jag satt precis och läste landsmodulen Nermada, detta var som jag minns en del av croud-funder grejerna som kom iom. Eon IV 's lansering och enligt den så är riket beläget på ön som tidigare kallats Dubaral. Detta är ön som Thalamurs huvudstad An-Thalamur tidigare befunnit sig på. Detta gör mig väldigt förvirrad, om ön nu är en del av ett helt annat land, vad hände då med Thalamurs huvudstad? den kan väl inte förväntas finnas i ett annat land?

Har jag missat något?
Har staden flyttats?

Jag har förvisso en väldigt gammal version av pdfen så detta kan ha ändrats i senare upplagor av landsmodulen men om det faktist är så att denna modulen är "cannon" så skulle jag uppskatta en förklaring på vad som hände?
An-Tahalamur ligger där den alltid legat. Nermada däremot finns inte.
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Evokee;n157432 said:
An-Tahalamur ligger där den alltid legat. Nermada däremot finns inte.
Jag har all förståelse för att du inte uppskattar ändringen som genomfördes till Eon IV. Det finns goda argument för båda ståndpunkterna, och införandet av Nermada var inte självklart.

Med den saken sagt vore det kanske bra om du är tydlig med att du uttrycker din åsikt, eftersom det annars kan låta som att det har kommit ytterligare kanon som säger att Nermada strukits igen.
 

metuzalem

Veteran
Joined
7 Aug 2015
Messages
39
LordTengel;n157446 said:
Bara för att tydliggöra: nuvarande kanon är att An-Thalamur ligger på en mindre ö (fortfarande vid namn Dubaral) uppe i Khora-viken. Detta framgår på den här kartan:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/39001709/Thalamur & Nermada.jpg
Aah, tackar. Problemet löst, personligen så gillar jag den nya placeringen på Dubaral och An-Thalamur, det känns mer lättförsvarat och mer centralt i riket.


Jag vet inte hur man citerar 2 olika presoner så jag bara svarar på Ymirs inlägg; Det hade kunnat vara en intressant idé att spinna vidare på men min första fråga i detta fallet är: vad hände i sådana fall med conjungiten/erna?
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
metuzalem;n157482 said:
Aah, tackar. Problemet löst, personligen så gillar jag den nya placeringen på Dubaral och An-Thalamur, det känns mer lättförsvarat och mer centralt i riket.
Jo, det var en av anledningarna till ändringen till att börja med: att det kändes som att huvudstaden låg så bökigt till. Med det sagt är det ju ett stort steg att ändra i Mundana, så jag (som skrev Nermada) har ju all förståelse för att alla inte uppskattar det.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
metuzalem;n157482 said:
Det hade kunnat vara en intressant idé att spinna vidare på men min första fråga i detta fallet är: vad hände i sådana fall med conjungiten/erna?
Med risk för att låta fördomsfull så tror jag att de blev stulna av rollpersoner. Det finns säkert vettiga rollpersoner som är som vanligt folk, men vi måste vara realistiska och erkänna att många av dem stjäl som korpar och beter sig i allmänhet respektlöst.
 

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Joined
13 Feb 2014
Messages
356
Location
Kanada
Pendragon;n157501 said:
Med risk för att låta fördomsfull så tror jag att de blev stulna av rollpersoner. Det finns säkert vettiga rollpersoner som är som vanligt folk, men vi måste vara realistiska och erkänna att många av dem stjäl som korpar och beter sig i allmänhet respektlöst.
#NotAllPlayers
Fan, Pendragon, sådant där snack sysslar vi inte med här på wrnu.
 
Top