Vad vill du spela 2023?

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
410
Kommer fortsätta med våra två kampanjer

Cthulhu Dark (eget hack) – Walker in the Wastes

Unknown Armies – TO:GO!

Så det blir väl något nytt först till hösten och då hoppas jag få använda de nya Old-School Essential boxarna Classic/Advanced, fria från barnsjukdomar som första utgåvan bar på. De borde ju anlända nu under våren om man ska tro Exalted Funerals kickstarter. Vore jävligt ösigt att spela någon av Jennell Jaquays klassiker: The Enchanted Wood, The Caverns of Thracia eller Dark Tower. För 2023 är ledorden: Mindre trams fler klassiker.
 

Soliga oraklet

Veteran
Joined
8 Feb 2022
Messages
26
Jag har haft rollspelstorka den senaste tiden och är nöjd så länge jag får spela överhuvudtaget 2023. Allra helst skulle jag vilja spela Väsen och kombinera äventyret i grundboken samt de i Grym Hemlighet och Årstidernas Mysterier till en mysig episodisk kampanj.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Jag vill spela mer AD&D 2nd ed i Forgotten Realms. Spel/världar som är på min personliga önskelista: Torg, BESM, GURPS, Champions, Kult, Marvel, Vampire the Masquerade.

Som spelledare är jag sugen på att spela mer Marvel Super Heroes, spela tre äventyr i Champions of the Eternities så jag kan renskriva dem för publikation och att påbörja en Planescapekampanj. Jag vill också spela klart min D&D 3.5-kampanj.
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,623
Location
Demokratiska Republiken Latveria
I en av mina spelgrupper håller vi som bäst på att göra rollpersoner till Symbaroum. I en annan kommer vi nog att fortsätta med Esoteric Enterprises och Blades in the Dark, och kanske återgå till S&S Månens krigsherrar för en tredje säsong när det blir en lucka för det. I en tredje grupp har det talats om såväl Coriolis som Svärdets sång.
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
587
Jag skulle gärna spelleda något mer än Tjurmannen nästa år, och dagdrömmeriet är rätt fokuserat på ett fåtal möjligheter. Jag och min dotter har inte spelat något på länge, hon är på och jag tänker att jag ska pitcha Curse of Strahd, så får vi se. Då skulle jag hursom inte köpt den där likkistan förgäves. Vill hon inte det så kan det bli Dungeon Crawl Classics och körsbärsplocka de bästa äventyren för en ensam protagonist.

Sedan är jag gruvligt sugen på WFRP och så småningom The Enemy Within förstås, men gärna börja med en Ubersreik-kampanj, och bli varm i paltorna. Där tror jag gruppen jag spelar Tjurmannen med vill och skulle vara utmärkta, så jag hoppas de snart blir galna eller dör.

Jäkligt skönt att inte ha en massa andra idéer och lust och behov.

Eller jo, jag hoppas hitta fler kids på jobbet som nappar på det stående erbjudandet att spela Drakar och Demoner.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
498
Efter att varit spelledare för Mutant år Noll ett tag ser det nu ut som vi kommer bli klara med kampanjen i dec/jan. Nu kommer en annan i gruppen ta över som spelledare ett tag och såg först ut att bli WFRP eller TOR 2:ed vilket jag såg fram emot men verkar nu bli ändrat till en kampanj med Call of Cthulhu som jag inte ser fram emot lika mycket.
Spelleder en grupp till där vi kommer fortsätta med Mutant år Noll större delen av 2023.
Tror inte vi kommer få mycket tid över till annat men hade gärna varit spelledare för Mutant Undergångens Arvtagare, Drakar och Demoner eller Symbaroum alternativ spelare i WFRP eller TOR.
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
555
Location
Uppsala
Jag känner mig själv väl. Om jag skriver nu vad jag vill spela under 2023 kommer det mutera och förändras til i morgon, och sedan igen innan 2023 och när vi väl komer till 2023 kan det vara tillbaka till samma lista, eller nåt helt annat...

Fokus, jag?

Oh shiny!
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Blade Runner
Onda människor
Coriolis (fortsätta på ESF)
Alien RPG (fortsätta på CotG)
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Saker jag pratat om eller tänkt på:

Något med skuggor, lögner, korruption, kostymer, dyra bilar, gränder och ond bråd död - med Sorcerer
Något med desperata strider mot övermäktigt motstånd, rygghugg och förräderi, lögner och passion - med Burning Wheel
Något i ett eget Midgård - med SRR eller MERP, återbesöka det med samma ingång som vi hade till Runequest 2, få det att fungera på sina egna premisser och se vad som kan komma ut av det.
Något i en nära alternativ politisk cyniskt närliggande take på Shenzhen, med hård tech, cybernetik och våld, med drama, kärlek, släktskap och personliga nära relationer som avstamp - med Cyberpunk 2013
Återbesök till Glorantha igen och se var Yalger och Altari har för sig - med Runequest 2

Andra spel som jag hemskt gärna skulle få spelade men inte talat lika mycket högt om/inte har någon klar plan kring är väl typ.... ....Legendary Lives, Bushido, Aftermath, OD&D, Champions 2/3/Now, Marvel Superheroes, PSI World, Albedo 1st ed, mer The Pool, Lace & Steel, Traveller, Hero Wars, Starfaring, Wuthering Heights, Star Trek (första boxen), Dirty Secrets, Miseries & Misfortunes, Mortal Coil, Pendragon Pass, The Shadow of Yesterday, Twilight 2000 (första boxen), Villains and Vigilantes, WFRP 1st ed, Skull & Crossbones, Riddle of Steel, Behind enemy lines, 2300AD, Adventures in Fantasy och slutligen, vilket enligt peppnivå borde stå först, Circle of Hands. Säkert glömt en hel drös med saker.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,033
Location
Carapalea
Min spelplanering säger följande:

Huvudkampanjer (spelas på lördagar)

Beyond the Mountains of Madness

Spela klart kampanjen

Legenden om Carapalea: Mot det Svarta Ägget.
Nästa del i min evighetskampanj, i denna kampanj ska gruppen möta min tolkning av Egg of Coot, Det svarta ägget.

Avvikande: Miraklen
Om vi blir klara med Mot det svarta ägget innan jul kommer jag köra en kampanj i Deviants the Created inspirerad av Alan Moors Miracleman



Sidokampanjer (spelas varannan vecka nån vardagskväll)

Vår

Stål och Blod - Preludium till Återkomsten
Egenskapat BRP, ska köras som hybrid med vissa spelare på plats och vissa på distans.

Höst

Werewolf the Apocalypse: Under a Blood Red Moon
Uppföljare till Rite of Passage som jag spelledde för två år sen


Sommarkampanj:

Stål och Blod - Återkomsten

Kampanjen som vårens sidokampanj bygger upp emot


Nyårskampanj:

Deadlands

Ska spelleda en lite mer avslappnad säkerhetsventilkampanj på nyår i Deadlands.



Det är vad jag har i planeringen just nu. Det kan hända att jag spelleder nåt mer om tid finns eller så, men det tar jag då i så fall.
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
762
Om man skulle få tid och möjlighet utöver de två ordinarie kampanjerna så skulle det vara fett att lira:

  • Delta Green. Inser dock att jag har få bekanta som är kompatibla med amerikansk hårdkokt dödsångest så skulle nog behöva jaga spelare digitalt och externt.
  • Fiasco. För det är så förbannat kul.
  • Köra en nostalgiskt återblick till Trudvang. Har äntligen hittat ett bra hack som är kompatibelt med världen så man slipper Riotminds ohanterbara regelmotor(er).
  • CY_BORG. Fick det i present och blev lite sugen på en eller två smogindränkta one-shots fyllda av industrimisär.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
811
Location
Umeå
Pågående:
  • Kopparhavets hjältar
  • Coriolis
  • Mutant UA
Nytt:
  • Blade runner
  • Speltesta mitt eget rollspel (arbetsnamn Chimär)
  • Cyber M/77 (spelleda på Sävcon)
Samt massvis med one-shots i olika system.
 
Last edited:

MangeW

Veteran
Joined
25 Sep 2020
Messages
44
Vill spela massa nästa år. Avsluta pågånde D&D-kampanjer samt kanske kicka igång någon ny. Fortsätta spela diverse Mörk Borg oneshots, och förhoppningsvis Cy_Borg. Testa Vaults of Vaarn, Ur Varselklotet & Troubleshooters. Fortsätta spela Alien. Spela mer Frontier Scum. Kanske testa CoC Sverige också.
 

GVDT

Veteran
Joined
19 Oct 2021
Messages
172
Spelleda
  • Ereb Altor - DCC: Våran massiva Ereb Altor-kampanj med DCC-reglerna går in i Säsong 2.
  • Mutant: År Noll: Spelmöte 40 och vi närmar oss avslutningen av Grå Döden.
  • Blade Runner
  • Svärdets Sång: Ska dra igång en lätt moddad variant av SS i vår.
  • CY_BORG: Jag hoppas iaf att få lira det men mina spelare förstår bara inte cyberpunk.
Spela
  • Inget: Den spelare i gruppen som vill vara SL vill lira D&D5 men det hoppar jag om jag ska hålla blodtrycket på en rimlig nivå.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Jag är så tråkig och medelålders att jag svarade på vad jag rimligen kan komma att få spela, inte vad jag vill spela.

Spela:

  • DnD5. Vill testa på spelet från andra sidan skärmen. Och det skulle väl kunna hända för en av mina kompisar är DM men hen är ack så uppe i en pågående kampanj.

Spelleda:
  • Judge Dredd (GW). Tror att detta enkla system plus något slags blorbigt sektor-kräl hade bildat en skön symfoni. Men vem vill spela detta? Ingen jag känner.
  • Mutant84. Jag har en hypotes om att detta spelet funkar som det är skrivet, till skillnad från alla utgåvor av DoD jag har spelat, som alla är mer eller mindre brutna. Men jag skulle lägga till någon slags kräl-regler.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
  • DnD5. Vill testa på spelet från andra sidan skärmen. Och det skulle väl kunna hända för en av mina kompisar är DM men hen är ack så uppe i en pågående kampanj.
+1 på denna! Vanlig vanilla 5e bara, vilken dröm. Bjud gärna in mig om du får ihop en onlinegrupp :)
 

chaosweaver

Veteran
Joined
5 Feb 2001
Messages
35
Location
Högdalen (Stockholm)
Framför allt önskar jag mig att ofta och regelbundet få vara spelare…

Vad gäller specifika spel toppas önskelistan för nästa år av följande spel: Ultraviolet Grasslands, Skrômt, Urban Shadows 2e, City of Mist, Coriolis, Shadows over Sol, och The Expanse RPG. Gissar dock att oddsen inte lär vara till min favör…

Sen finns det ju alltid ett gäng settings jag skulle älska att spela i, där dock vidhängande regelsystem får mig att tveka; exempelvis Ars Magica, Dark Ages: Vampire, Fading Suns, Traveller, Aeon Trinity-spelen och Spelljammer (undviker 2e, och uppdateringen till 5e har ju fått rätt blandade omdömen).
 
Top