Vad var din rollspelshöjdpunkt under mars?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Hej!

Temat för mig är i år uttalat "visa uppskattning". Så jag tänkte göra en sån här tråd varje månad.

I mars månad var min rollspelshöjdpunkt enkel att identifiera. GothCon. Det har jag skrivit lite om i GothCon-tråden.

När det gäller spel så uppskattade jag att @Organ spelledde Alien. Det var kanske visserligen i februari eller nått sånt, men kanske det spillde över i mars också. Det ledde till att jag köpte allt till Alien på Tradera. :) Nu ska jag bara fundera på vad jag ska göra med det.

Sedan har @Dante spellett Nordiska väsen. Sjukt nog utspelar sig äventyret vid Siljan (@Gabrielle de Bourg ditt fel :) ) och jag klarar inte av att upprätthålla min betjänts torra rikssvenska utan går över till dalmål. :D

Vad var din rollspelshöjdpunkt i mars?
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
480
Location
Uppsala
Den stora rollspelshöjdpunkten var att min huvudsakliga spelgrupp träffades fysiskt på en 40-årsfest. Vi har spelat digitalt i den här konstellationen sedan 2019 (vissa av oss spelade fysiskt 2006-2018, när alla fortfarande bodde i samma stad), men pandemier, bebisar och annat har gjort att vi inte setts så mycket. Faktum är att nu i mars var första gången två av spelarna träffades i köttet överhuvudtaget. Kul!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Den stora rollspelshöjdpunkten var att min huvudsakliga spelgrupp träffades fysiskt på en 40-årsfest.
Wow! Älskar verkligen att rollspel online är ett sätt vi kan spela rollspel med andra! Jag spelar av och till med andra som jag aldrig skulle få spela med annars.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Well, Gothcon var mysigt. Att få träffa övriga i team Tjuvar och Lönnmördare IRL och se folk som verkade intresserade och peppade över det var häftigt. Ska bli sjukt spännande att se hur den mottas sen, men folk verkar ju rätt positiva överlag :)

Sen spelade vi Ridders Rös med dottern när vi kom hem. Min 8-åriga dotter visade en oanad girighet när hon trotsade riddarfrun och nästan fick hela gruppen dödad för att hon ville ha kronan. Det var skoj.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Jag har haft kul med att spelleda DÖ och spelat vampire i grupp… Men höjdpunkten är nog att jag spelade med bara min fru. Vi har en nästan kampanj där hon spelar ett troll som mest vandrar in och ut ur olika fantasy situationer.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,149
Instämmer i hyllningar av MunkCon II, i synnerhet Barkhäxan med @StradhLestat som SL. Fate, där vi bildade grupp med Gunilla och Micke, var också mycket bra.

Fabula Ultima i fredags var väldigt kul, men eftersom MunkCon bjöd på två pass vinner det mars månads tävling.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797
Min rollspelshöjdpunkt var att den väldigt öppna och opreppade kampanjen jag spellett en gång i veckan sen i höstas fick ett fungerande, dramatiskt slut och inte bara rann ut i sanden.

(och Munkcon :heart:)
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,842
Location
Off grid
Vad var din rollspelshöjdpunkt i mars?
Vi spelade klart Tarotikum efter lite mer än tre år (kalendertid) !!! Mot all förmodan slutade det dessutom ganska bra.

Vi spelar sällan och vi har kört annat emellan, men det känns ändå (eller kanske just därför?) som en stor bedrift för oss.

:t6b-2: :t6b:
//EvilSpook
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,566
Höjdpunkten för mig var GothCon. Jag var arrangör för första gången och det gick bra. Vidare hann jag spela två pass, dels ambitiös rymdskräck i Alien - Förlorad signal, dels trevlig pulpfantasy i Bläck.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Jag spelade ju inget rollspel på GothCon, men det var klart en rollspelsrelaterad höjdpunkt.

Den allra största höjdpunkten för mig var dock när mitt Neotech-äventyr Norrsken över Afrikas höst vann Magic Metal Challenge! Jag slet verkligen som ett djur med det äventyret och lade ner blod, svett och tårar på det så vinsten värmde oerhört mycket 🙂
 

aknaton

Apostat
Joined
3 Jun 2008
Messages
219
Location
Ronneby
Min grupp fick in två sessioner av Heart of Darkness kampanjen för Alien (jag som spelare). Älskar det spelet. Man har alltid hög puls.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
GothCon. Alla människorna som man bara träffar en gång om året och får spela tillsammans med. Poddeummet där är utan tvekan hjärtat, men det finns förstås så mycket mer. 🥰
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,981
Location
Umeå
Återbesök till mutantskandinavien med lila boxen + att min runner, högst oduglig i strid, tog en kula i knät i ett desperat försök att överleva en hotfull solo i Cyberpunk 2013.
 

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
417
Location
Linköping, Sverige
Vi avslutade vår andra kampanj i Cosmere, med Isak som SL. Jäkligt kul och en det oväntade vändningar. En Kandra fick insikter om sin historia, en avdankad lagman blev åter "sheriff". Järnvägen räddades. Spännande grejer.
 
Top