Nekromanti Vad tycker ni om Neotech 2?

MetalThrone

Veteran
Joined
16 Oct 2000
Messages
24
Location
Lkpg, Sweden
Jag har spelat Drakar och Demoner och Gemini men har nu intresserat mig mer åt SF. Jag funderar på att köpa Neotech 2 men enligt recensionerna är inte detta rollspel en höjdare. Jag skulle vilja höra med er spelare först innan jag gör mitt beslut. Är Neotech 2 värt att köpa?
 

Jools

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
136
Location
Halmstad, Sverige
Det beror på...

Nu blir jag väl strypt av någon inhyrd torped =)
Jag tycker att stridssystemet i n2 kan liknas vid GAMLA Western... med andra ord det är nästan för realistiskt, krångligt och tar oerhört lång tid (detta kan bero på att jag/vi inte spelar så ofta och när vi spelar är det inte så mycket "ös" nu längre)...
Men förutom stridssystemet är det ett underbart rollspel som kan ge många trevliga rollspels-kvällar/nätter...
God "atmosfär" i spelet och stor valfrihet är ett stort plus i kanten

One life, no fear...
 

Metal_Ninja

Veteran
Joined
3 Oct 2000
Messages
32
Location
Umeå
Re: Det beror på...

Känns det som vi hade den här disskutionen för några dagar sedan ?

And remember that metal is harder then flesh.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
N2 är bäst! köp det, slösa inte pengar på DoD!

ALMOST NO TEXT.
(fick inte platts med NT i ämnet..)

Smaffy är jag. blä.
 
G

Guest

Guest
Neotech 2?

Reglerna är mycket realistiska om än lite långsamma om man följer dom slaviskt i tex. strider. Världen är inte beskriven så mycket vilket är tillfördel om man har mycket fantasi och gillar en flexibiel spelvärld. Vad beträffar själva boken... Var redo på att sidorna kommer att hoppa ut ur pärmen av sig själv...
Om du gillar realism så är neotech ett mycket bra val.

Mvh Ezzy
 

Nån annan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
93
Re: N2 är bäst! köp det, slösa inte pengar på DoD!

ehhhhhhhh....
Neotech rulez...eller kanske inte...men jä##ligt kul och bra är det iaf...eon är bra oxå...
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
neotech är eon är neotech

Eon och Neotech är samma sak. Det enda som skiljer dem åt är ju världen, egentligen inte ens det. Eon är ett arkadspel i NeoTech, man spelar en riddare. Någon mer än jag som har läst/fått för sig det?

Smaffy är jag. blä.
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: neotech är eon är neotech

<I>"Det enda som skiljer dem åt är ju världen, egentligen inte ens det."</I>

Nja, nu är det ju en del skillnader i reglerna också. Skillnaderna kanske inte är så stora vid fösta anblicken, men dom finns...

 
Top