Jag är fortfarande extremt kluven.
Utseendemässigt så tycker jag att det är rätt illa. Layouten är verkligen tveksam. Dantes inlägg tidigare på forumet pekar på några katastrofala typografiska missar. T ex så gör avsaknaden av kolumntitlar och register att boken är svårnavigerbar.
Jag fattar verkligen inte varför RM valde att göra böckerna i fyrfärg på blankt papper när de gamla som var tvåfärg och matt papper var mycket snyggare. Blyertsteckningarna se för taskiga ut på det blanka pappret.
Sen förbättrar inte direkt layouten det hela. Det hade säkert varit ok med färg och blankt papper om layouten hade varit bättre och framförallt tydligare. Jag har dessutom för mig att jag läste på riotminds forum att de inte hade råd med Dantes layout för att de då hade varit tvungna att trycka tvåfärg.
Jag skulle hellre haft det precis så.
När det sen gäller reglerna så kan jag inte säga speciellt mycket då jag verkligen inte orkat ta mig igenom dem ordentligt. Det lilla jag läst tycker jag verkar helt ok. Även om man kommer att bli tvungen att slå upp varenda färdighet de första 10 gångerna man ska använda dem (varför det skulle behövts ett register och kolumntitlar)
Nu har jag i alla fall bestämt mig för att läsa igenom spelet ordentligt och tror att reglerna säkert är helt ok även om de kan vara lite knöliga.
Hade jag fått DoDT precis som jag ville hade det nog varit så här:
- Hårdpärn runt 300 sidor
- Tvåfärgstryck
- Layout av Dante
- Enklare regler. Gärna samma regler som M:UA som jag tycker är en alldeles utmärkt BRP-klon (något moddad kanske med färdighetsvärden melan 1-20 istället för 1-100)
Sen måste jag fråga om det är någon som vet varför de ändrat utseendet på Trudvang (numera är det vatten mellan Mittland och Soj)?
Tycker att det är väldigt konstigt att göra eftersom man redan släppt två världsmoduler som fortfarande räknas som officiella där trudvang inte ser ut så.
Willie