Nekromanti vad tycker ni är rimligt?

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
har har skrivit ett äventyr som handlar om att spelarna räddar en by från en förbanelse och sen ska dom ta sig in i en av Daaks kyrkor den är vanhelgad av Techanor (en nekromantiker)

jag kom på en bättre idee en guld alla ska få Quadoch av Dakak men hur mycket är rimligt

äventyret går mest utt på att slå sig fram (två av mina spelarna är enligt sin jätte bra gjorde fluff bröder och tempelreiddare (Daak båda 2)

så dom förskänar att använda sina krafter i detta äventyret

men hur mycket bör jag ge i Quadoch?

vad är egentligen rimligt? och vad är cheesy?
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Om de alla är troende, ber och följer Daaks alla regler så kan du väl ge dem ca. 2 quadosh, om de inte är troende bör de inte få något för då skulle den bara försvinna på direkten.
 

Caesar

Veteran
Joined
17 Nov 2004
Messages
80
Location
Linköping
Låter ganska rimligt. Om du vill ha lite variation kan du låta dem slå 1T3 (1T6/2) kanske. Dock inte Ob.
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
mm 2 blir bra 2 av dom är ju som sagt Daak troende

därför ska det bli en penga belöning med för att det inte ska vara oträttvisst
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
väldigt OT

nu vill jag inte vara elak här Sauron, men jag fick faktiskt huvudvärk när jag läste ditt inlägg! (jo, faktiskt, hur otroligt det än låter) kan du SNÄLLA se över stavningen lite grann innan du lägger nästa inlägg till arkiven? snälla? jag vill inte låta som en gnällspik, men jag tror att det skulle uppsakttas
 
Top