Nekromanti Vad tycker du vore coolt?

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Alternativ 1:
Om rollpersonerna i sagda rollspel är lika klantiga som mina vill jag vara skurken. För då skulle jag vinna, och få göra vad jag ville.

Alternativ 2:
Om rollpersonerna är kompetenta skulle jag vilja vara den tuffa SLPn som hjälper dom bitvis och är erfaren och cool.

Alternativ 3:
Om det inte finns några rollpersoner skulle jag vilja vara den enda, och få all positiv uppmärksamhet från SL.
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
[ANT]

[ QUOTE ]
Gangsterboss i Star Wars
Typ Yabba. Såna där blå brudar med tentakler på huvudet - jag skulle ha såna bitchar krälandes över mig och bara tunga dem allihop och ba' "Wohgah wahbah-gooh-bah!" Alla som djävlades skulle jag bara "Ställ dig på det där krysset jag ritat på marken, så skall jag hämta dina pengar... De kommer så fort jag dragit i den här spaken..." Å så skulle jag anställa IG-88 som bodyguard och torped. Å så skulle jag en dag typ ha ett helt band med bara blå plyschelefanter och skjuta dem allihop efter gigget, och sen beordra alla brudar att smörja in min kropp med deras blod och köttfärs. Jag skulle äga så mycket.


Galen sektledare i Kult
Liksom, jag skulle bo på ett kollektiv med en massa dumma fjortisar och hålla seanser och en massa hedonistiska ritualer och erbjuda dem delar av mina mystiska krafter i utbyte mot att de underkastade sig mig sexuellt och ställde upp då de mest förnedrande depraverade... öh, hej mamma. Läser du på det här forumet? Ja, he he... jag skojar lite i den här tråden. Vad jag egentligen vill vara är förstås en godhetens försvarare i rättvisans och frihetens tjänst i Tunnels ans Trolls... eh... ja....

[/ QUOTE ]

Min uppfattning om Rising höjdes just..
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Re: Skökans alla behag

Äsch, rök måste du ju ha! Du kan ju typ ha rökelse eller nåt sånt som luktar gott, men röken ger så mycket stämning att det inte för tas bort.

Annars låter det helt okej. :p
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Magikerhärskare i valfri fantasyvärld

Med betoning på härskare. Magin är mest för att det skulle vara kul att utforska sådant, men det roligaste hade varit att styra. Helst på ett sådär mystiskt och balanserat vis, varken klassisk ond magiker eller god mystrollis, utan att allt jag gör skulle ha någon roll i någon stor plan. Jag skulle ge intryck av att alltid veta lite mer än alla andra. Förmodligen skulle jag i den mån det passade min plan vara en hänsynsfull och rättvis härskare, men det är mera av lättja än något annat (aktiv elakhet kräver för mycket ansträngning). Jag skulle antagligen sträva efter att mitt folk skulle ha en opassande hög utbildning och vana vid det övernaturliga, eftersom den vanliga befolkningens roll annars enbart tycks vara att driva värdshus och bli kidnappade/dödade av orcher. En förebild är Gadirm Drakmästare i DoD Gigant, även om jag inte nödvändigtvis behöver vara så otroligt mäktig i fråga om magi och liknande -- bara jag får bygga upp en nation och forska i trolldom.

Upptäcktsresande i valfritt rymdspel

Jag skulle vilja utforska nya världar, bygga upp kolonier på obebodda planeter, förhandla med främmande civilisationer och bevittna otaliga redshirts för tidiga frånfälle. Detaljer kring detta yrke kan variera -- jag kan lika gärna vara kapten som någon lägre position, bara jag får ha en någotsånär viktig roll i själva upptäckandet och inte bara existerar för att reparera skeppets motorer och bli skjuten så att kapten Kirk begriper att utomjordingarna är fientliga.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Sexig Rövare
Jag skulle hänga i en öken, rida på en svart häst, skjuta med båge, ha långt fladdrande hår och pösiga byxor och vara lite klantig. Typ som... Mörka molnet i Crouching Tiger. Under mig skulle jag ha ett fyrtiotal brutala mannar som bara lydde mig. En av dem skulle dock vara förrädare. Själv skulle jag säga coola saker hela tiden och bruden jag rövade bort skulle bli kär i mig efter några dagar i min grotta.

Kampsportande smilerobot

Jag skulle vara ungefär två meter lång, ha fyrkantiga, breda axlar i järn och en bucklig kropp, mina ben skulle vara sammansatta av olika gummistålfjädrar som gjorde att jag kunde stå stilla och snärta iväg mig själv i trettiometershopp. Armarna skulle vara muskulösa järnsaker. Jag skulle vara utformad så att jag hela tiden hade ett stort smile hela tiden på mitt fyrkantiga stålhuvud, och ett par solbrillor i oranget med röntgensyn skulle sitta framför mina nyckfullt sexiga ögon. På den platta hjässan skulle en svart rastaperuk sitta. Som enda klädnad skulle jag ha två stora, smutsiga, gulbruna handdukar som var ihopknutna som en tunika över kroppen. På mina händer skulle ett par rosa gummihandskar med sugförmåga och magnetisk kraft sitta. Dessutom skulle jag vara tränad i en massa kampsporter varav jag behärskade de flesta till perfektion. Jag skulle vara cool och avvaktande i min kampstil. Alltid med ett leende på mina rostiga järnläppar.
Dessutom skulle jag spela harpa så att alla ögon tåras av dess klingande vackra toner.

Jaha.

-Hjalle, sexsportande rövrobot.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Finns flera saker jag skulle vilja vara.

Upptäcksresande i rymden
Självklart vill man ut och upptäcka rymden, fast då skall rymdfarten kommit bra mycket längre i dagens läge. Och nej, jag vägrar vara en typisk redshirt i Star Trek.

Musketör/Buccaneer
Vi snackar 1600-tal. Här skall svingas rapirer och fräcka kommentarer bytas med likasinnande. Sedan skall man roffa åt sig guld som spenderas på sprit och trevliga kvinnor. Naturligtvis ingår svingande i ljuskronor som ett självklart moment.

Privatdeckare/journalist
I en hård noir-värld vill man vara de enda som slåss för sanningen och rättvisan.

Respekterad världsvan adelsman
I en steampunk-värld. Där alla vet att man representerar det enda sanna imperiet och att man då står för stil, klass och moral. :zeppelinare: :tekopp:

/Ulfgeir
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
En noble från Nobilis. Man kan göra alla de sköna grejjerna i livet, knarka, knulla och snacka skit; men slipper alla de jobbiga, jobba, gå i skola och shoppa på H&M. Sen att man har en massa astunga krafter är en skön bonus.
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Magiker eller annan magikunnig person

Helt klart... Magiker rockar ju! Att kunna använda magi och sånt. Fast självklart så ska man vara grymt bra på magi, typ en utav de bästa i landet/riket.


En zonfarare/muterad hund i Mutant

Ok, visst, det finns ju en del nackdelar... Man riskerar att få cancer och liknande p.g.a. radioaktivitet, man riskerar att bli uppäten utav diverse djur och man riskerar att bli attackerad utav mutant artsister (folk som ogillar andra arter) Men det skulle vara cool att ha extremt bra luktsinne och hörsel. Sedan så vore det coolt att hitta en massa coola saker och försöka att lista ut vad sakerna har för funktion.


Hob i Fylke

Som någon annan sa, de har det riktigt bra. De verkar ha det lungt och skönt långt ifrån alla problem som inte involverar irriterande släktingar.


Rymdskepps kapten

Att få åka runt till olika schyssta planeter verkar väldigt trevligt. Skeppet behöver dock inte nödvändigtvist inte vara outforskade planeter bara de är lite exotiska och häftiga.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
En kobold

För då skulle jag vara snyggast, starkast och bära omkring på 20 BEP guld.

Eller kanske en Jedi.

//erik. fssshhhwoouommm
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
Imperial Noble, maybe

Om jag är feg kan jag välja att bli en imperiets adelsman istället, men deras klass-Y lustjakter (det enda skepp de kan få under sin karriär) klarar bara hopp-1, så då får man nöja sig med attt tuffa fram längs Spinward Main. Lite begränsande.

En handelsman brukar alltid ha en massa jobbiga skulder på sin Free Trader, och det vill jag helst slippa. "Den som står i skuld är icke fri", för att citera en känd svensk rörelsearistokrat.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
20 megabuck

Ett turistbesök där kostar bara 20 megabuck. Som hittat. Fråga Dennis Tito eller Mark vad-han-nu-hette-i-efternamn om det var värt pengarna.
 
Top