Nekromanti Vad spelare och spelledare vill ha?

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Jag håller på och fnular med en liten uppdatering av min webbsida, www.nexussix.se. I samband med det funderar jag på vad spelare och framförallt spelledare vill ha? Säg att du som spelledare vill ge dina spelare lite omväxling och därför lägger ett äventyr eller två i Los Angeles (den stad jag beskriver på webbsidan). Vad vill du ha då? Är det en allmän beskrivning av staden? Beskrivningar av vissa stadsdelar? Kanske ner på detaljnivå där vissa hus och komplex presenteras? Är det viktigt med beskrivningar av personer som bor i staden? Hur viktigt är det med kartor? Vill du ha allmänna uppslag på äventyr och möjliga kampanjer? Eller vill du ha färdiga "Ready to Play" äventyr? Ja, ni fattar vad jag menar, vad för slags information tycker ni är användbart och intressant helt enkelt?
 

Madon

Warrior
Joined
17 Aug 2003
Messages
238
Location
Vilhelmina/Umeå
Jag vill ha, om jag får säga det själv (vilket jag faktist inte bryr mig om att jag inte får), uppslag istället för färdiga äventyr. Både för att det kan komma fler, eller iallafall att man kan läsa fler utan att spy.

Sen en allmänn beskrivning över staden, med hur polis, gäng, bråk, sjukvård, glassbilar och sånt fungerar. Utöver den beskrivningen skulle jag gärna ha lite mer beskrivning hur de olika stadsdelarna ser ut, de viktigaste bygnaderna och sånt. Kanske lite mycket men.

/Madon - En krävande person

(EDIT) Jag ser nu att du har mycket av det jag bad om på sidan, har aldrig sett den tidigare. Den fungerar bra och åker direkt ner i mina favoriter. Det saknas fortfarande mer fördjupande om rättsväsen och sånt, så vitt jag ser efter en snabb koll. Dessutom ser jag gärna äventyrsuppslag.
 

Rage

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
64
Location
Borlänge
Äventyrsuppslag och ideér är inte helt fel. Färdiga äventyr är däremot mindre användbara, oftast för att de inte brukar passa varken SL eller spleare.
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
O.k, fler äventyrsuppslag och inte så mycket färdiga äventyr, det är uppfattat. Men det måste väl finnas mer ni vill ha? Kom igen nu, ge mig lite fler idéer! :gremlaugh:
 

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
Massor av stämningsillustrationer och bilder

Hej!

Jag vill se massor av illustrationer, fotografier och målningar av platser, personer, arkitektur mm. Dels så kan man visa vissa av bilderna för rollpersonerna när de kommer till en plats. På in på en hemsida för FBI där de har med mugshots på sina brottslingar. Många av dessa typer ser riktigt råbarkade ut och man kan använda dem (sorry skurkar) som SLP fotografier i dossiers och handouts som man ger rollperosnerna när de kollar upp en person.

Lycka till
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Re: Massor av stämningsillustrationer och bilder

Ok, mer bilder. Problemet är bara att jag inte är någon illustratör. Kan inte ens göra hyggliga streckgubbar. Och då återstår att "låna" bilder på nätet, vilket ju inte är helt lagligt. Är det någon som sitter på en massa bra egenillustrerade Neotech/Cyberpunkrelaterade bilder, så får ni gärna skicka dom till mig!
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Re: Massor av stämningsillustrationer och bilder

Hur har du designat kartorna?

Tänkte främst kartan över "Downtown"
 
Top