Nekromanti Vad spelar ni för kampanjer/äventyr för tillfället

Hatir_UBBT

Veteran
Joined
29 Mar 2004
Messages
17
Location
Upplands Väsby
Ja och säkerligen fler tillsammans med mig är nyfiken på vad ni alla spelar för kampanjer och äventyr i era spelargrupper för tillfället.

Spelar ni kampanjer som börjat blivit riktigt långa?

Eller spelar ni ett enstaka fristående äventyr?

Vår kampanj har mycket nyligen inletts med ett par Pereinska frihetskämpar i centrum. Så där har handlingen inte riktigt kommit igång ännu.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Just nu så är jag SL för en kampanj i Mûhad (som kan komma att bli myyyyycket längre och mer omfattande än vad det redan är), men det var ett bra tag sen vi spelade på det sist. Vid nästan varje spelmöte så får jag utstå tjat och jämmer för min påstådda slöhet...

En annan i vår spelgrupp är SL för en mycket intressant piratkampanj där vi började spela vår uppväxt på någon sketen ö och nu strävar efter att bli Mundanas mest fruktade pirater (eller liknande). Även det var mycket längesen vi spelade.

Ytterligare en annan (aka Rygar) är SL för en serie äventyr som bl.a. rör min handelsman, Ethelberth Tirakslaktaren. Det är kul som fan men det går käpprätt åt helvete...

Sedan så har jag kommit att bli SL för en kampanj där rollpersonerna, tre till antalet, helt på eget bevåg bestämt sig för att utrota ondskan i form av alla Lamior från Mundanas yta. Hittils har framförallt en i sällskapet utmärkt sig (en Van Helsing-wannabe) genom att ha slaktat femton personer i en kyrka på ashaslätten och sedan dödat förestånderan för Daak-kyrkan i Camard, för att sedan ha mage att kalla sig för "Daaks förkämpe" och liknande.
Håhåhå, ni kommer att få det hett om öronen...

Snart så skall vi testa att ha två spelledare som spelleder varsin grupp jargiska äventyrare med samma mål. Rörigt eller genialt återstår att se...

Sedan ryktas det om att Regnsynd skall plöjas igenom igen (förhoppningsvis utan Daakdyrkare).

Summa summarum: a f*ckin' mess utan någon som helst organisation.

/Marukusu, TROR att det ligger till såhär.
 

GlueBall_UBBT

Warrior
Joined
16 Aug 2003
Messages
238
Location
Kallinge
För tillfället spelar vi enstaka äventyr med olika karaktärer varje gång. "Varför?" undrar ni säker då. Jo, för mina spelare tror de har samma kapacitet som Rambo eller Xena har och slänger sig in i strider och konflikter som jag inte ens planerat. De kan se en beväpnad person komma in på ett värdshus och kasta sig över honom bara för att markera hur tuffa de är. Det brukar sluta med att de är utnumrerade, utkvalifierade och allmänt underlägsna. Ger de sig? NEJ! Ber de om ursäkt för sitt uppträdande? NEJ! De slåss tills de är obeväpnade och fortsätter med tänderna om de blir bundna. De vägrar att sluta helt enkelt, vilket leder till att de dör. Det är därför som vi spelar olika äventyr varje gång, det fungerar helt enkelt inte med en kampanj. Tro mig, jag har försökt :gremfrown:
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Mörkret Faller

Vi spela just nu en kampanj i Consaber. Vi har i stort sett bara hunnit börja. Huvuddelen (tre) av rollpersonerna är näst äldste son samt tvillingarna till greven Kidar Sinista av Alni. En annan rollperson är väpnare till andresonen och den femte och sista spelaren har gjort en kammarjungfru till tvillingdottern.

Just nu har vi kommit till huvudstaden i sällskap med vår far som skall närvara vid riksrådet. Ungdomarna tar tillfället i akt att knyta nya bekantskaper med den övriga adeln. Tvillingarna Marak och Daria är ovanligt lugna och väluppfostrade denna gång. Andresonen Nuskel och dennes väpnare hänger sig åt dryckenskap och ett visst frieri.

Samtidigt fortsätter hotet från Thalamur att växa. Greve Kidar och hans far och svärfar deltog i det senaste kriget för sex år sedan. Det gick blodigt till då och med rejäla förluster trots seger, men nu har consaber åter börjat bygga upp sina styrkor. Kanske är man mer redo än Thalamur räknar med. Det skulle i sig kunna ställa till problem. Just nu vill ingen sida ha krig, men Thalamur har kanske inte råd att vänta...

EON - Mörkret Faller
 

Mr Jacquel

Veteran
Joined
25 May 2004
Messages
13
Min spelgrupp har just lyckats klara oss med livet i behåll från ett äventyr/början på en kampanj, you never know, som ägt rum på takalorr, en ytterst ogästvänlig plats, infödingarna var inte alls vänliga mot oss, vilket de för övrigt har en tendens att inte vara någonstans eftersom jag spelar jarg. Det hela var en form av omskrivning av De fördömdas sista hopp som i stort gick ut på att härjande tiraker gick hårt åt ett par för Daaktroende heliga platser och även ett antal byar i trakten, Can't say we cared to much about that though Tirak som Tirak för oss men iaf. Det hela var faktiskt mycket lyckat och jag kan med glädje rekomendera liknande upplägg.

Om vi spelar Kampanjer eller inte är, som tidigare antytts, svårt för mig att säga eftersom jag spelar i en grupp med en oerhört impulsiv och fantasirik spelledare. Med honom kan man aldrig veta säkert.

och det var väl ungefär det jag ville säga med det här inlägget.
 

Rygar

Veteran
Joined
21 Mar 2004
Messages
190
Location
Federationen
Är det många som gör så? spelar flera olika kampajner och äventyr samtidigt... Problemet i vår spelgruppär så stor och splittrad, så det är alltid bara ett par som kan vara med, sällan samma varje gång osv osv..

Fördelen med min Ethelberth-kampanj är att det är lätt att mellan de olika strapatserna väva in nya rollpersoner (livvakter, vänner osv) då vi har en fast punkt, handelsmannens gård, att utgå ifrån..

För att lägga till fler pågående kampanjer:
Ett äventyr med unga soldiska bondsöner som är wannabevapenmästare. Lägg på det en "hovkampanj" i Soldarn/Damarien och en till som vanligt löst folk i en by där vi bara gjort rps än så länge..

Och då har jag nog fortfarande glömt nått, varför känns det som att vi har lite för många bollar i luften :gremwink:

/Rygar som nästan saknar att spela Mûhad med Climera, men bara nästan
 

Hatir_UBBT

Veteran
Joined
29 Mar 2004
Messages
17
Location
Upplands Väsby
Re: Mörkret Faller

Mycket spännande att läsa!

Som jag nämnde innan så har kampanjen som vi inlett i stort sett samma tema som ert. Consaber och Thalamur har börjat gruffa igen och ett krig ligger och lurar i vassen...härligt med dåligt bildspråk. :gremblush:

Hemsidan såg riktigt bra ut och det ska bli spännande att följa kampanjen "via nätet". Vår kampanj ska även den publiceras på nätet inom en snar framtid, förhoppningsvis om kanske två veckor.

// Hatir
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Ja för faen, mina två grupper bollar vanligtvis med massvis av äventyr till höger och vänster till olika spelsystem på samma gång, beroende på vem som kan spela för tillfället och vad som faller oss in för stunden.

Till EON har vi väl "bara" tre kampanj/äventyr på gång för stunden och de har legat i malpåse länge nu.
 

Thalaski

Hjälpsam dvärgamagiker
Joined
28 Aug 2002
Messages
94
Location
Örbyhus
Våran spelgrupp "Dödstvålen" har ånga strängar på våran kanpanjlyra. Men den kampanj som vi spelar allra mest och som är den mest intressanta handlar om Rahz Chermano (kan vara felstavat, han är cirefalisk) som har lyckats tillskansa sig den eftertraktade magikratpositionen i Abin-Thokor. Hans mål, vilket inte är alltför utspritt, är att återuppväcka Danarta. Till sin hjälp har han en demonologdvärg (inte uppväxt i ett dvärgasammhälle och kan alstra 7 olika tropier) vid namn Bifur, en lömsk sanarialv som är fototrop, en stenrik general som är intreserad av nekromanti och en smått pervers spåman som älskar att tillverka morbida kreatur av dem han spått.
Kanpanjen har pågått väldigt länge... Bifur, Rahz och misslan Vargtand (efter det att han undsluppit Thrukerna, se tidigar tråd) komför flera år sedan till magiakademin i Abin-Thokor, där de började studera magi för att öka på de magiska kunskaper de besatt sedan tidigare.
Efter diverse äventyr med akademin som bas, fick tillslut Rahz ett ypperligt tillfälle att gripa makten i området. Den gamle magikraten i området blev utsatt för ett attentat i vilket han förvandlades till en lallande tok till följd av irreparabla skador på sinnet. Han kan nu ses tiggande efter pengar på stadens gator, av den forna prakten finns ingenting kvar.
Rahz förfogar vid dato över tre borgar utspridda över mundana, samankopplade med portaler, ett större antal skelett och ulturer, ett elitgarde av dödsväktare och ghuler, två urnor med smittspridande vandöda råttor. Han har även infört allmän värnplikt antingen inom armen eller på magiakademin där han utbildar nya nekromaner. Misslan är död sen ett par år tillbaka då han bröt sig in i magikratens (Rahzs) sovgemak.
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Har knappt spelat alls på ett bra tag, på grund av att jag flyttat ifrån mitt gamla spelgäng. Men nu har jag skaffat mig en ny grupp här i staden. Vi började göra rollpersoner idag och vi tänkte göra klart dessa under morgondagen.

Rollpersonerna är alla ifrån Soldarn. En är en något slapp och likgiltig riddare, och andre sonen till en greve. En är en nationalistisk och smått rasistisk bard, anställd av greven för att liva upp stämningen under mörka kvällar på slottet. Och slutligen har vi en lärd man, anställd som skrivare och bokhållare på slottet.

På söndag tänkte vi börja spela, men exakt vad det blir för äventyr/kampanj har jag inte riktigt bestämt ännu, jag har dock några idéer... Förhoppningsvis blir det en ganska lång kampanj, som börjar med lite klassiskt äventyrande i grevskapet... därefter är inte riktigt bestämt... kanske jag plockar in det stundande inbördeskriget i landet... vi får se, jag får fundera lite (men har någon nåt trevligt förslag så skicka gärna ett PM till mig :gremsmile:)

Där jag bodde tidigare spelade vi ett par längre kampanjer, men på sistone, när jag åkt dit och hälsat på gamla spelgruppen, har det bara spelats enstaka äventyr.

//Boboliwsy
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
min lekstuga

Jag har just börjat på en ny kula med nya rollpersoner. Mina spelare har inte tillgång till sina värden utan endast en utförlig beskrivning av rollpersonen (som först skrivits av spelaren och sedan moddats ett antal gånger av både mig och spelarna) samt ett papper med utrustning och kontakter.

karaktärerna
- Pyaralv, Oäkta son till Andre sjöherren av Consaber. han har levt ett par år i norra Consaber för att behandla personliga problem...

- Halvalkoholiserad, ung man som levt som vildmarksman sedan han blev föräldrarlös som tolvåring då has by brändes ned...

- Ung lovande magiker vars mor är skugglandsvarelse vilket gör honom ordentligt konstig. Har gett sig ut för att bli lite världsvan.

- Ung tokon från en klan med ganska dåligt rykte...

Det hela har påbörjats i norra Consaber där de två övre karaktärrerna löste ett IRosensNamnÄventyr som jag moddat från Genemi till eon. Tanken är att de två andra rollpersonerna ska ansluta (åtminstone en har kommit hem) och genomföra ett par standard äventyr som jag norpat på diverse platser och modifierat. Därefter kommer jag skapa äventyr utifrån rollpersonernas inbyggda problem och konflikter. Allt ihopa kommer antagligen vara relativt befriat från allvarligt våld eftersom rollpersonerna saknar mördarmentalitet.

Det är tänkt att vi ska spela varje helg (en av spelarna är i lumpen) men troligt vis kanske vi kommer upp i en eller två gånger i månaden...
 

Isilme

Veteran
Joined
2 Oct 2003
Messages
100
Vi spelar ett litet skräckäventyr baserat på ett äventyrsuppslag som finns i Geografica Mundana, blandat med lite skogsmystik som än så länge inte kommit in i handlingen. Det går lite segt än så länge (har bara låtit dem drömma samma mardrömmar)...

Vi spelar i princip aldrig långa kampanjer och gör vi det blir vi aldrig färdiga.

Karaktärerna:
Klara - legosoldat från Soldarn, egoistisk och impulsiv
Turin - Gimli-liknande dvärg, dock med svart skägg
Alessandro - alkoholiserad pyaralv
Hektor - handlingskraftig krigare
 

Baron Vitkloove

Veteran
Joined
30 Dec 2003
Messages
4
Location
Stockholm/ Nacka
jag har precis börjat med spela eon med nya filurer, som rör sig i asharien, ner mot soldarn.
Vet inte hur långt vi kommer i detta dödliga spel ( nedgjorde en jordbest med nöd å näppe i förra del äventyret) men våran
SL ser till att äventyren flyter in i varandra så man märker inte riktigt av kappitel avslut.

Gruppen består iallafall av en cirfalisk vapenmästar på "semmester" från akademin.
En Muhadinsk "prins" som agerar överlevnadsguide åt vapenmästaren.
sen har vi en dvärgmagiker som vi hoppas på att stöta ihop med (han jobbar nere i Vimmerby under sommaren)
Sen kommer en riddare från soldarn att ansluta sig, gubben är klar, sl ska bara mecka in honom.
Så någon kampanj får nog vänta. Vi ska först överleva asharina slätten.. :gremsmile:
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Jag och mina RP:er håller på att börja med min kampanj som har samband med Xinuinkarnater, Mörkret och giriga adelsmän. De ska huvudsakligen spela i en av spelarnas baroni vilket bär namnet Idenmark och ligger i Turina.

Samma RP har en mycket värdefull atrefakt i sin ägo och det gör att ett flertal onda makter försöker få tag i den. B la nekromantikern Zathuri och hertigen Matravin.

RP:rna är:
Baron Cyllun af Silverdolk: En hjältemodig riddare med en vacker alvhustru och en landsplätt att försvara mot allt ont.
Gladiator Ulfsic från Nimto Bro: En stark krigare med arnor från gladiatortiden. Polar bland annat med Cian Salo.
Kapten Jon Karlis: En tvättäkta sjöbuse som haft skepp i sin ägo och letat efter skatter. Är förföljd av den cirefaliska flottan.
Akolyt Athis-Kanecrov från Kabalaorden: En utkastad magiker som fungerar som livvakt åt den store pyrotropen Im-Raam. Äger en drakonett.
 

Gormasus

Veteran
Joined
4 Dec 2003
Messages
52
Location
Göteborg
Vi spelar alltid långa kampanjer. Gjorde inte det förut men för cirka ett år sedan drog vi igång rollspelandet efter ett par års uppehåll. Den första kampanjen spelledde jag och den andra hängde ihop med den första, den andra spelledde en annan. Nu är jag spelledare igen och vi är inne på 3:e delen i en kampanj som pågått under cirka ett år. Allt hänger alltså samman...
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: min lekstuga

- Ung lovande magiker vars mor är skugglandsvarelse vilket gör honom ordentligt konstig. Har gett sig ut för att bli lite världsvan.
Konstig på vilket sätt då? Jag är nyfiken för att jag också spelar en rollperson med skugglandsblod. Det som gör honom "konstig" (vad som etablerats hittills) är helt fysiska saker.
Hans hud är mycket blek, vilket är både iögonfallande och uppskattat (speciellt bland andra cirefalier), och han har mörka fläckar på axlarna (som han vanligtvis håller väl dolda). Hans hud har också den egenheten att den aldrig blir solbränd. Annars är han inte så udda (förutom en gudalik tur och en oerhört talang för svärdsbruk).
Det hade varit intressant att se hur en annan spelgrupp hanterade det.

/Joel
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Skugglandsblod

Konstig på vilket sätt då? Jag är nyfiken för att jag också spelar en rollperson med skugglandsblod. Det som gör honom "konstig" (vad som etablerats hittills) är helt fysiska saker.
Hans hud är mycket blek, vilket är både iögonfallande och uppskattat (speciellt bland andra cirefalier), och han har mörka fläckar på axlarna (som han vanligtvis håller väl dolda). Hans hud har också den egenheten att den aldrig blir solbränd. Annars är han inte så udda (förutom en gudalik tur och en oerhört talang för svärdsbruk).
Det hade varit intressant att se hur en annan spelgrupp hanterade det.
Rollpersonen kommer antagligen spelas första gången nu i helgen men ett antal saker har vi fastställt i rollbeskrivningen.

Jag passar på visa upp hela beskriningen istället för att behöva skriva själv :gremwink:. Beskrivningen är skriven av spelaren först och sedan utfylld av mig med en tredje del av den nuvarande texten ungefär...

Har du fler frågor är det bara att skriva jag gillar den här rollpersonen och kan prata om den en bra stund :gremsmile:

Igahm Denvell - den utstötte främlingen

Namn: Igahm
Kön: Man
Ras: Conrier/Rimur.
Ålder: 17
Längd: 170
Vikt: 60
Vapenarm: Ambi
Hemort: Wella, Grevedömet Ramsney, Consaber.

Utseende och Fysik
Igahm är 170 centimeter lång och ganska smal. Hans ganska ljusa hud har på axlar och höfter frostblå fläckar vilket gör att han alltid bär kläder som med god marginal täcker dessa områden. Igahm kan ses iklädd hosor, tunika samt huva ofta uppdragen för att dra mindre uppmärksamhet till hårfärgen. Hans hår är nämligen blåblont även om han oftast håller det smutsbrunt för att verka normal inför andra. Ögonen är mörkt gråblå.

Igahm är normalstark och ordentligt tålig, sin smala kropp till trotts. Han är också mycket rörlig även om han inte använt denna egenskap i någon större utsträckning. Igahm saknar förmågan att kunna sova. Sedan han föddes har han aldrig sovit men sedan han insåg att detta var onormalt har han ägnat tiden åt att vila och läsa böcker vilket är tillräckligt stillsamt för att människor ska tro att han sover. Fysisk utmattning återhämtar Igahm istället med en tids vila.

Personlighet och Mentalitet
Strävan efter att vara normal genomsyrar fundamenten i Igahms liv. Men han är även lite dubbelbottnad och undrar över varför han har frostblå fläckar på kroppen, det har ju ingen annan. Med magin som medium får Igahm utlopp för sina frustrationer och okunskaper om sitt okända ursprung. Genom de få personer Igahm växt upp med känner han sig ganska normal, även om hans uppfattning ändrats något efter han blev ivägskickad vid 16 års ålder. Trots magistudier och resanden är hans uppväxtby på landsbygden det enda som känns som hemma. Antagligen det enda stället han kommer att vara fullt accepterad som den han är, om ens där. Hans värdegrunder är de han blivit uppfostrad med av sin farbror, sunt ”bondvett”, men även lite kaos och skumma sidor kan visa sig av intrycken från sin far. Dock kan Igahm vara lite svag för grupptryck, då han vill känna sig accepterad i en grupp och inte gå emot alltför mycket. Så länge det inte är något som helt strider mot det Igahm tror på.

Igahm har mycket lätt att ta till sig information. Han gör dock inte detta okritiskt utan granskar all fakta som kommer i hans väg noga. Han har svårt för stora delar av daakkyrkans respekt för den interna hierarkin som hindrar dem att utvärdera och ifrågasätta de budskaps som sprids. Igahm tror på daak men tron är mycket svag. Han anses av de flesta vara otroligt intelligent och bildad för sin ålder. Dessa kunskaper har han fått både från människorna och från böcker i hans omgivning. Hans far och farbror innehar nästan trettio böcker och dessutom en mängd anteckningar från experiment och undersökningar. Dessa skrifter har Igahm läst igenom från pärm till pärm ett antal gånger under de tider vanliga människor sover.

Familj
Igahms mor lämnade honom kort efter födseln till fader får att låta honom uppfostras av sin far och farbror. Modern har ett flertal gånger under Igahms uppväxt hälsat på vilket lämnat mycket luddiga minnen som Igahm har svårt att acceptera eftersom de sticker ut väldigt från allt som är normalt. Att hans mamma är en skugglandsvarelse har Igahm ingen aning om.

Fadern uppfostrade Igahm tillsammans med sin bror, hans fru och deras barn.

Igahms far heter Fretor och magiker inom legio colonan-huset Lynesse. Han har titeln Blason, sysslar med alkemi och ritualer samt behärskar de tre primalkrafterna kronotropi, ataxatropi och nomotropi. Dessa kombinationer av aspekter gör Fretor till en mycket egendomlig man. Han verkar gammal till sinnet, men till det yttre ser han ganska ung ut.

Igahms farbror, Olskar, har, tillskillnad från Fretor, bondförnuft och är mer jordnära. Han är utbildad magiker men är inte medlem i legio colonan. Han hjälper Fretor i laboratoriet samt behärskar både Kryotropi och Termotropi men är trots detta bonde större delen av sin tid.

Bakgrundshistoria
Igahm är alltså uppväxt med sin far och farbror i by Wella med cirka 250 invånare på landsbygden i grevedömet Ramesey.
Igahm fick göra många sysslor på gården från tidig ålder och under hela sin uppväxt. Han utvecklade en stor känsla för djur och växter som ger honom en respekt för allt levande. Detta drev honom till att ständigt hjälpa skadade djur. Trotts att han trivdes mycket bra på gården lärde han sig magi i smyg genom att tjuvkika och sedan utveckla själv.

Fretor kom på Igahm en gång när han höll på med att frysa vatten på sommaren och såg sin sons begåvning. Han gav honom lite råd för att senare skicka honom till seriösa magistudier under en vän till Fretor och Olskar, en magiker vid namn Ebman av huset Duncreigh bosatt i staden Ramsney, redan vid åtta års ålder. Igahm var dock hemma tre dagar i veckan och fick fortsätta med sina sysslor när han var hemma, men lyckades tillämpa sina nyvunna kunskaper för att snabba på dem en del. Ibland orsakade dessa försök att snabba på saker vissa missöden.

När Igahm var fjorton är gammal valde han, i samråd med sin familj och sin läromästare att färdas till Calnia och skrivas in på universitetet för att studera magi tillsammans med sin två år äldre kusin Linsa. Trotts att Igahm var flera år yngre än de flesta andra studenterna och dessutom allmänt udda blev han accepterad och uppfattad som en intressant person då hans ändå var mogen nog att kunna smälta in bland de övriga studenterna. Att Linsa var en av få kvinnor bland eleverna och dessutom blev en av de mest populära gjorde också sitt för att höja Igahms status. Igahm var också en duktig student och steg snabbt i graderna till Discipel.

Vid 16 års ålder ansåg Fretor att Igahm behövde se sig omkring i världen, få bredda sin världssyn och kunskaper och framför allt få erfarenheter. Igahm fick lite pengar och uppmaningen att inte komma hem eller till universitetet i Calnia på några år. Detta gjorde att magistudierna fick skjutas upp och titeln Magus får erhållas vid senare tillfälle. Om ekonomi eller någon okänd granskning av Igahms halvt okända ursprung var anledningen för detta eller ej har Igahm ingen aning om. Det händer dock då och då att han funderar på det.


/Ceram, hoppas att spelaren kommer att lyckas...
 

Hatir_UBBT

Veteran
Joined
29 Mar 2004
Messages
17
Location
Upplands Väsby
Re: Skugglandsblod

Var står det någonstans om rollpersoner med skugglandsblod? I vilken modul? Jag blev ju väldigt nyfiken och intresserad av att läsa inläggen innan.

// Hatir
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Re: Skugglandsblod

Om skuggfolk och skugglandet står det i LH. Jag har inte stött på någon modul som beskriver att ha en skuggblod som rp...


Silvervarg har också en rp som har skuggfolksblod men den ska man inte prata om...
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Skugglandsblod

Var står det någonstans om rollpersoner med skugglandsblod? I vilken modul? Jag blev ju väldigt nyfiken och intresserad av att läsa inläggen innan.
Det nämns som hastigast i L&H. Direkta regler finns inte, men jag tänkte att det var en bra ursäkt för läskiga grundegenskaper.
(Rp:n fick bakgrundsegenskaperna extraordinär rörlighet, extra ordinärt psyke och häxmärke (de blå fläckarna)).

/Joel
 
Top