Nekromanti Vad spelar folk egentligen - behöver hjälp att testa formulär

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,450
Location
Stockholm
Rangertheman;n201130 said:
Att det skrivs väldigt lite här om Mutant: År Noll, trots att det tycks vara ett av de mest spelade spelen, beror det enbart på att Fria Ligan har sitt eget forum?
Jag skulle tro det. Men det får nog de forumiter som spelar Må0 orda vidare om.

/magnus
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,262
Rangertheman;n201130 said:
Att det skrivs väldigt lite här om Mutant: År Noll, trots att det tycks vara ett av de mest spelade spelen, beror det enbart på att Fria Ligan har sitt eget forum?
Kanske, men det forumet är rätt ödsligt. Det var bra drag under MÅ0:s förstadium och första halvår, men sen har det ebbat ut till kanske en post i veckan. Tror snarare att det hela handlar om att de som spelar är för unga och facebookbaserade.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,520
Location
Göteborg
Riktigt kul att se!

Några reflektioner: Ett SF-spel på första plats är lite av en skräll tycker jag. Rollspel är trots allt i mångas ögon fortfarande lika med fantasy. Och väldigt coolt att fyra av fem i toppen är svenska (om man tar bort Other). Däremot lite förvånande att inte Svavelvinter har placerat sig högre, jag trodde att det hade betydligt större spridning. Hur kommer det sig?
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,145
Khan;n201162 said:
Kanske, men det forumet är rätt ödsligt. Det var bra drag under MÅ0:s förstadium och första halvår, men sen har det ebbat ut till kanske en post i veckan. Tror snarare att det hela handlar om att de som spelar är för unga och facebookbaserade.
Låter som en sannolik förklaring. Den engelskspråkiga MYZ-gruppen på Google+ är visserligen hyfsat aktiv, men där är kanske medelåldern högre. Det kommer nog MÅ0-trådar här från mig, men jag har bara varit MÅ0-spelledare i en knapp vecka, så jag har inte funderat så mycket på sådant.
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Har också fyllt i, men det verkar som att spelet inte kommit med. GENRE är det som vi kört mest.
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
667
Location
Nibiru
Khan;n201162 said:
Kanske, men det forumet är rätt ödsligt. Det var bra drag under MÅ0:s förstadium och första halvår, men sen har det ebbat ut till kanske en post i veckan. Tror snarare att det hela handlar om att de som spelar är för unga och facebookbaserade.
Nja, det där stämmer väl inte riktigt? Skulle tvärtom säga att det är ett livaktigt community på Ligans forum. Visst, forum har inte samma centrala roll i dag som för 10 år sen, nu är spelare utspridda på dussinet sociala medier, men det postas absolut dagligen på forumet. :)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,450
Location
Stockholm
Hej!

97 svar nu! Kan vi få 100?

(ja, några är dubletter, men 100 känns najs ändå)

/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,450
Location
Stockholm
TomasFriaLigan;n201346 said:
... det är ett livaktigt community på Ligans forum.
Snabb fundering: ser ni MÅ0 som "ett spel" eller som "tre spel med samma motor"? Funderar på grupperingen.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,258
Location
Örebro
Hmm... Buggigt system verkar det vara.... Leviathan gick från 2 röster till 0? :(
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,450
Location
Stockholm
Robert Jonsson;n201516 said:
Hmm... Buggigt system verkar det vara.... Leviathan gick från 2 röster till 0? :(
Hmm, den har en röst, det ser jag i spreadsheeten. Det stämmer med det jag sett, men om du sett att den har 2 röster så kan det vara någon som gått i och ändrat sin röstning. Jag kanske ska stänga av den mjöjligheten?

/Magnus
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,262
TomasFriaLigan;n201346 said:
Nja, det där stämmer väl inte riktigt? Skulle tvärtom säga att det är ett livaktigt community på Ligans forum. Visst, forum har inte samma centrala roll i dag som för 10 år sen, nu är spelare utspridda på dussinet sociala medier, men det postas absolut dagligen på forumet. :)
Ja, det är nog sant om man tar med alla olika underforum för Svavelvinter och alla andra spel ni har på ert samvete. Men MÅ0 är rätt slött. Särskilt för oss som inte hunnit till Eden än.

Inget illa ment med det, jag har haft jättebra utbyte med folk på det forumet. Bra stämning och trevliga skribenter. Massor med bra fanskapat material. Man vill bara ha mer av det bra. :)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,450
Location
Stockholm
Vi har nu 103 svar. Tre är dubletter, vilket ger oss 100 riktiga svar!

Jag håller omröstningen öppen till lördag, sedan stänger jag den och redovisar resultatet.

Jag är väldigt glad över er respons, av flera anledningar.

1. Runt 100 svar på tre dagar. Rollspel.nu är mer aktivt än vad ryktet säger!

2. Procenten ... vi får en bild av vad vi spelar! Mutant år 0, Eon, Symabroum, D&D och så vidare. Det är så jävla coolt!

3. Antalet spel. Vi spelar en massa olika spel. Det är kul och roligt och bra på alla sätt och vis!

Tack igen till Skarpskytten för initiativet som jag spann vidare på!

/Magnus
 
Top