Nekromanti vad skulle ni betala för...

Saruman

Veteran
Joined
8 Jan 2002
Messages
47
Location
Stockholm, Sverige
... dessa böcker till DoD 3:e utgåvan:

Den Nidlänska reningen (alla 3 böcker)

Drakar

Den Femte Konfluxen

Nidland
och
Monster och Män i Ereb Altor

Alla böckerna är i ny-skick.

Obs ! Jag vill inte sälja böckerna till ngn här på forumet, utan jag vill bara veta hur mycket betalt jag ska ta betalt för dom (ska sälja till en kompis).

Tack för alla svar.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Mitt förslag:

Nidländska reningen: 150-200 per bok
Drakar: 200-250
Den Femte Konfluxen: 250
Nidlandboxen: 300-400
Monster och Män: 150

Då landar vi på 1350 - 1950. Det låter kanske dyrt, men det är ändå 7-8 ganska bra böcker som det är sug efter. Om det är en riktig kompis (och inte en bekant) kan du väl säga 1000 spänn, en öl och en falafel.

Jämför med priserna på www.hobbyspel.com . De är naturligtvis lite högre, men lägg dig några hundralappar under deras (sammanlagda) pris så får du veta vad du kan få för sakerna på nätet.
 

Klaatu

Swordsman
Joined
7 Dec 2000
Messages
565
Location
Videnmark
Om det är en riktig bra kompis som vill förvalta allt så tycker jag att du kan ge det gratis. Dock låter fri öl och mat inte helt fel.

Om det inte är en "bra" kompis så håller jag med Eksem.
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
prisförslag

Samtliga produkter är nog ungefär lika mycket värda (oavsett om det rör sig om häften eller boxar) och jag skulle nog tro att 150-200 kr styck är ett vettigt pris, med tanke på tillgång och efterfrågan. Ca 1000 kr för rubbet, med andra ord.

De mest eftersökta produkterna bland de aktuella är nog Helvetesfortet och Melindors återkomst. Monster och män i Ereb Altor är däremot hyfsat gammal men tyvärr inte lika lättsåld. Övriga produkter är fortfarande så pass nya att de inte har något särskilt samlarvärde, ännu. Inga av produkterna är dock speciellt svårsålda, så det finns ingen anledning att sänka sig under 100 kr för någon av dem, tycker jag.

/Pauli Paananen, Legend Hobbyspel
 
Top