Nekromanti Vad skulle du?

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Hjälp, det här är en fråga som om jag svarar på den så kommer jag att ångra mig femtioelva gånger inom den närmsta timmen.... men skit i det.

Jag är supersvag för hjältar som spöar skurken i slutet, så någon liknande Luke Skywalker är given i science fiction.

I fantasy får jag problem, finns så mycket olika. Nån sorts magiker ligger nära till hands (grymt utförlig jag är eller hur...). Givetvis ska även han bekämpa ondskan. :gremsmile: Min gamle stavmagiker Feuflux med ett gäng modifikationer ligger hyfs nära till hands.

Men du vill veta livsmål och utrustning och liknande... så svaret måste nog bli "jag har inte den blekaste aning".
 
G

Guest

Guest
Blekfet slacker från mörkaste småland [ANT]

Men ojsan... det är ju den jag är nu :gremwink:
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Facistoid Crossover

I en standardfantasy värld hade jag nog varit en stormsoldat från Star Wars. Som förtryckt dussinskurk från en annan värld hade jag kunnat ta ut mina agressioner på alla och en var med min blaster medans jag är fullgott skyddad i stenhårda stormsoldatsrustning. Med purt våld och några handgranater hade jag roffat åt mig en tron och levt dekadentare än Ymir.

Management by fear helt enkelt. Det finns alltid tillräckligt många som vill följa den starkaste.

...


Ja, jag är smygfacist.
 

Eskil

Warrior
Joined
10 Oct 2001
Messages
292
Präst, glad, idealistisk och mycket, mycket troende. Min livsuppgift vore att resa runt världen, sprida mitt budskap och hjälpa de i nöd. Det är sak samma vilken slags värld eller religion, men mission och predikan är det som gäller.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
Re: Ludde

Det där var det luddigaste jag någonsin sett.
Äsch, sluta lipa över att det var luddigt. Folk har ju lyckats tolka frågan på något sätt i varje fall och dessutom fifflat ihop intressanta svar.

Det var i princip "skriv nåt om en person, vilken som helst, det behöver inte ens vara med egna ord eller en riktig person".
Jajjemän. Det enda kravet var att man skulle knyta personen till sig själv. Antingen hur man själv tror att man skulle vara, alternativt hur man skulle vilja vara.

Upphetsande, eller hur?
Hyffsat. Det var den typen av svar som jag hade tänkt mig.

Jag skulle dock vilja vara Tuva från Vadehyttan - stark i själen, missanpassad, kanske inte världens bästa på det hon gör men med ett jävlaranamma som inte är av denna värld.
...och med en söt svans. :gremwink:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Eftersom det är trendigt att fråga vad du menar med det här gör jag samma sak:
Vad mernar du?

Sen kan man komma med två svar: Vill, och Skulle.
Jag tar båda för att det är skojj.

Sen fick man välja miljö. och jag tar de jag kommer på:

Standardfantasy (ex: forgotten realms CS till d&d)
Vill:
En höglevlad (30+) rogue, duelist och allmän odåga. Den mesta tiden spenderas mett ett stop öl i ena handen, en flicka i andra och ibland värjan framme (istället för flickan) livet går ut på att sjunga, slåss lite och bara ha kul. Givetvis är jag rik och lycklig också.

Skulle:
Son till en bagare med eget bageri i det aktuella landets största stad. Beroende på hur jämnställdheten mellan könen ser ut skulle jag A: vara en färdigutbildad bagare som jobbade för min far. B: ha två systrar som arbetade på pappas bageri och själv vara ivägskickad till ett universitet studerandes något jag faktiskt fått välja själv.

Urban horror (SLA)
Vill:
Wraith Raider som ägnar sig åt prickskytte och jakt av ohyra. en SLOP sedan några år. Annars är han ganska liken Roguen från FRCS, bortsett från att han bara ägnar sig åt droger som inte rör runt hans kropptemperatur...

Skulle:
Odåga i Mortsförorter. Springer på klubbar, slackar, lever på bidrag (?) och när han tror inget av de stora gängen ser på så försöker han tjäna pengar på olaglig verksamhet av diverse slag.

Cyberpunk:
Vill:
Ung tjej med mörkt förflutet som ny sysslar med kurirverksamhet i bästa Snow Crash-stil.
Dreads, catsuit och en hel kasse av diverse accessoarer...
Hon är ung, söt, snygg, sexig, smart men kanske inte så välutbildad. Har fått lära sig den hårda vägen istället.

Skulle:
Uppvuxen i villaförorterna söder om stockholm. Nyligen inflyttad till de "riktiga" betongförorterna och äntligen gångavstånd till tunnelbanan. Slöstuderande som lever på bidrag och sin hårt arbetande sambo och inte har en aning om vad han ska göra nästa termin. Inget klart mål med livet.
Roar sig på fritiden (all tid emellan föreläsningarna han har max 8 timmar i veckan och den tid då han verkligen studerar (3-7 dagar innan tentamen, fyra gånger per termin)) med att göra musik, se på filmer som ibland är 150 år gamla, sitta uppkopplad på nätet där han pratar med en krets vänner och bekanta som sedan träffas 1-3 gånger i veckan på diverse undergroundklubbar i stockholm som spelar rätt typ av musik eller caféer som ibland är så absurda att de har 20-års gräns.
Han har en förkärlek för Dillchips av ett visst märke, serier och att leka med sin flickväns hårklämma.


sådär.

chrull
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
Eftersom det är trendigt att fråga vad du menar med det här gör jag samma sak:
Vad mernar du?
Ja, jag var uppenbarligen luddig. Trots det har folk svarat precis som jag tänkte mig. Även om jag kanske inte tänkte så mycket när jag skrev frågan. Nåja, det blev ju en poppistråd och det är ju alltid kul att engagera folk.

Sen kan man komma med två svar: Vill, och Skulle.
Jag tar båda för att det är skojj.
Precis, du förstod ju vad jag menade. Varför frågade du? :gremwink:
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Barbar-älva

Ja, jo kanske till en viss del. Egentligen började hon som en vanlig jägare (älvornas favorityrke) men vartefter kampanjen gick uppvisade hon en viss talang i att hantera de lite mer ovanliga vapnen Handyxa och Kortsvärd. Nu ska man också säga att hon inte var speciellt bra på något av vapnen. Jag kom väl upp i FV 7 med Handyxa och FV 6 med Kortsvärd (För er som inte känner till det så ska man I Drakar och Demoner slå UNDER sitt FV med T20). Hon hade Sto 1 och var alltså ganska liten för att vara Älva, men med sina fruktansvärda 5 i Sty var hon den starkaste Älvan man någonsin sett. En riktig Conan-älva. Barbar fick det bli.

/Duddmannen

PS
Det är också bra för Barbar-imagen att hon kan BADA i ett stop med öl.
DS
:gremlaugh:
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Hmm...
Simon var rolig, men nuvarnade drömmen är den här. Till Eon

Rekth Svartsteg
Tirakisk (marnakh eller Bazirk) vampyrjägare. Han har sett det som sitt uppdrag från makta att jaga och dräpa Nattens Drottnings odöda tjänare. Det lilla faktum att han är imun mot vampyrbett gör saken bara bättre.
Han är en rätt trevlig kille egentligen, född i en stor stad, med lagom utbildning. Fast han tror stenhårt på individens viljestyrka, och att han är en LEDARE. Han tycker om att häva i sig en del öl då och då, men vem gör inte det? Sen har han ju den tirakiska sexualdriften, så det får bli ett par bordellbesök någon gång i bland.
Men det riktiga målet är lamiorna. Han följer rykten, hörsägner, berättelser och historior som kan ha något att göra med lamior. Sen har han en hel del erfarenhet, och kan en bra del om blodsugarhororna. Att han dessutom helst sover på dagen och är vaken på natten är ju inget som gör arbetet lidande.
Utrustning: Ett armborst, troligen av variant dubbel. En träff i hjärtat med en skäkta är ett bra sätt att expidera en lamia.
Sen har han nog ett rejält svärd med fint namn, kanske Klobane eller något sådant. Det ska vara ett krigssvärd, det ska märkas att här kommer en krigare du inte vill bråka med.
Sen ska han ha lätt, eller iallafall rörlig rustning, läder, härdat, mjukt och nitat. En del benfjäll funkar bra, plus kanske någon metall. Väll stoppad så att den inte klirar.
Allt målat, lackat mörkt, för att underlätta smygning och nattspaning.
 
Top