Nekromanti Vad skall jag och min pöbel spela?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Grymt Nässe!

Jag har ju plöjt The Sword på tuben med Luke som SL så jag trodde jag kunde styra hjulen i rätt riktning på ett bra vis. Det gick skapligt får jag lov att säga och sen får väl pöbeln säga sitt om jag var duglig eller ej.

Vi startade upp med några rena versus-slag och det är ju ingen baggis. Let i ride kom in i spel på ett bra vis och jag sade så klart YES! åt allt och försökte dra ner på tärningsslagen.

DoWnin dök upp när det verkligen fanns nått att ta på. Alven ville en sak och Dvärgen det motsatta så det var ju en kanonbra konflikt. DoW är fett och kurvan att lära är nog inte så meckig med tanke på att det finns jävligt bra lappar att skriva på med de flesta reglerna. Nästa gång tror jag på kung!

RaC...mina termer sitter inte på plats. Kan inte ens fabricera ihop något för att låtsas förstå.

BoA hade vi inga problem med. Båda rullade och inkasserade hjälp från Råttan/Männskohanen.

Fight! Lär testas inom två omgångar. Fram tills dess skall jag nog smyga igång med Bloody Versus. Det bästa är nog om pöbeln inte går in i en strid förstås.

Forkning av stats/grundegenskaper/whattävvers är inte okay. Det har jag koll på, men jag tolkade det som att det var okay att gaffla in saker i jakten/flykten. Tar vi hela omgången i stort så var det flykten som var abret. Det var cheesy.

Att lägga in hjälpredor i jakten kändes skevt som fan så det hoppade vi över. Ponera att den som flyr har 6T och den som jagar har 6T, men han får hjälp av fyra snabba polare då har han plötsligt 10T+forkar och jävulskap. Det låter inte rimligt.
Nässe said:
Så jävla avis på att ni spelar BW, ni måste fortsätta skriva om ert spel! RaC har jag kanske själv hittat på som förkortning... Det jag menade var Range and Cover.
Nässe said:
Jakt är jag inte så inläst på men allmänt bra grejer för help är att man ska beskriva exakt vad man gör för att hjälpa och att det är tydligt att det hjälper. En person kan hjälpa en annan med att lägga ett förband med det är svårt att beskriva hur det blir hjälpsamt när tre eller fyra personer gör det tillsammans. Så fiktionen blir en begränsning. Sen är det väl så att vad man än gör så slår oftast fyra personer en ensam.
Konrad Konvalj said:
Range and Cover så klart. Fett, RaC är inlagd bland termerna.

Jag lär hålla dig uppdaterad hur det går för att stilla mitt BW-begär under speluppehållen.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag tycker Apocalypse Wörld känns helt rätt för er. Det har extremt rolig inledningsfas (alltså, du pratade om hur ni älskar -början- på kampanjer), det är väldigt lätt att bara plocka upp och köra, det går jättefort att skapa karaktärer, men samtidigt blir karaktärerna färgstarka, coola och awesome. Tärningsslagen är inte så många, men de är väldigt dramatiska och därför alltid spännande. Settingen utforskar man själv medan man spelar, och kan därför göra lite så fantasy som man vill.
Nässe said:
Fan, försök nu inte locka bort dem från världens fetaste spel! :)
Konrad Konvalj said:
AW är av. Tror till och med att min uppfattning om det är att det suger. BW är just nu det nya rosa.
 
Top