Vad ska vi spela?

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
532
Har recenserat det tidigare. Tycker det är mysigt just för fokuset på resandet. Mest för att det är resande som system istället för resande som "content". Ett problem jag kan ha med vissa delar av OSR-typen av material är att det mest blir långa listor med "knasiga saker som kan hända". Ryuutama lämnar det till gruppens berättande istället, genom att ha system för resandet.

View attachment 14679
Ryuutamas reseregler.

Men @God45 har några bra tips också!
Ja! Tack, det känner jag igen. Jag läste nog recensionen när du skrev den
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,542
Tack! Det här tipsen låter super! Jag ska kika in på. Om du skulle pitch de tre spelen vilket är coolast, vilket har någon extra snygg lösning på något?
Av den övre kategorin är Lamentations of the Flame Princess min favorit. Medan äventyren till det är weird och gonzo är reglerna solida. Varje klass blir bara bättre på en grej, Fightern är den enda som blir bättre på att träffa skada. Det har kul random summoning och mindre artilleri formler för magikern så det blir mindre att de är en mobil vapen platfform.

Down we go lyckas ha ett system där du kan komplext multklassa på en enda sida och det är genuint magiskt hur bra det fungerar. Det är bygg exakt karaktären du vill utan någon av huvudvärken det brukar antyda.
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
532
Av den övre kategorin är Lamentations of the Flame Princess min favorit. Medan äventyren till det är weird och gonzo är reglerna solida. Varje klass blir bara bättre på en grej, Fightern är den enda som blir bättre på att träffa skada. Det har kul random summoning och mindre artilleri formler för magikern så det blir mindre att de är en mobil vapen platfform.

Down we go lyckas ha ett system där du kan komplext multklassa på en enda sida och det är genuint magiskt hur bra det fungerar. Det är bygg exakt karaktären du vill utan någon av huvudvärken det brukar antyda.
Alla spelen var ju otroligt lätta att hitta också. Jag sitter och ögnar igenom just nu
 
Top