Nekromanti Vad ska mitt nästa rollspel bli?

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Jag har funderat på ett rollspel där allt kretsar kring tidsresor.
Alltså tiden är det essentiella i spelet.

Har lite olika förslag på hur det skulle kunna se ut men det är fortfarande väldigt ungt i tanken.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Jag röstar för Urban Fantasy där man spelar väsen, gudomar och varelser från mytologi och folklore från hela världen.

Tänk American Gods av Neil Gaiman. Också lite Cabal av Clive Barker. Kanske även Hellboy-filmerna. Och Neverwhere av Neil Gaiman.

Det finns motsättningar inom RPnas värld, redcaps krigar mot kappas.

Det finns farliga mytologiska monster att bekämpa, vem har till exempel släppt ut Kraken i Nordsjön och varför?

Maktspel! Cuchulainn utmanar Cernobog om rätten att sitta på Féernas tron.

Akta er för mänskliga monsterjägare också! De försöker alltid driva oss på flykten och utrota oss med sina högrepar och facklor. Ska vi fly eller slåss?
 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
Partisan! 60- till 80-tal! Med välskrivet kortfattat material över folkhem, beredskap, mobförråd mm. Regler där man lätt kan expandera till plutonsvis strid utan att det saktar ner för mycket. Kampanj med fisktank-sandbox av en landsända i sverige. Layout med de gamla telefonkatalogssidorna om hur man bedriver motståndsrörelse i bakgrunden.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag gillar ju Hellboy, och är just inne i en ny period med den gamle gossen, så ... Något råpulpigt paranormaltjosan med nazister och ockulta brakmonster!

Eller Harry Potter-isch, i svensk, regellätt tappning.

... Eller alltså, pulpaction och ockultkåta nazister är ju egentligen allt man behöver. Inte sant?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Fast kan du lyckas göra ett svenskt, regellätt rollspel av (Stephen Kings) The Dark Tower-konceptet är du också jävligt awesome.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,143
solvebring;n125144 said:
Jag gillar ju Hellboy, och är just inne i en ny period med den gamle gossen, så ... Något råpulpigt paranormaltjosan med nazister och ockulta brakmonster!

Eller Harry Potter-isch, i svensk, regellätt tappning.

... Eller alltså, pulpaction och ockultkåta nazister är ju egentligen allt man behöver. Inte sant?
....Ja ingen har ju blivit fattig på att sparka på en död häst, släng in lite zombies och dieselpunkig cybernetik så har man en cash-cow!
 
Top