Vad ska man köpa?

Bambi

Veteran
Vad ska man köpa till någon som redan har allt inom rollspel
Min sambo har verkligen rollspel som hobby och har nytt som gammalt!

Han har gjort en bokning på Trudvang som kanske dyker upp nästa år som jag har förstått det. Men kan någon eventuellt komma med något tips om vad man skulle kunna köpa i rollspel väg? 😁

- T-shirt, mugg el.dyl. till favoritspel.
- Lyx-tärningar.
- Andra tillbehör, golvplaner eller battlemap, miniatyrer eller liknande.

Vad spelar han, vad äger han redan och vad vill du spendera på din present?

En del rollspelare tycker det är väldigt kul med spexiga tärningar, men det är inte alla som spelar med tärningar överhuvudtaget.

Jag har förbjudit min partner från att köpa mig spel. Jag är ingen samlare och jag vill bara ha spel jag faktiskt använder.

Det finns dock andra saker relaterade till spelhobbyn. Exempelvis filmer och tv-serier eller rekvisita från dessa. Har exempelvis köpt Arya Starks svärd till min fru eftersom hon var besatt av Game of Thrones.

Köpa en (tyvärr svindyr) Remarkable eller annan läsplatta är riktigt najs. Jag har alla mina rollspelsböcker på den och kan använda den som en spelplan.

En tanke kan vara att köpa en gamemat. Jag köpte nyligen en custom made 90x120 cm, med motiv på båda sidorna, för 1300 kr (inkl. frakt) från Playmats.eu.

Last edited:

En del rollspelare tycker det är väldigt kul med spexiga tärningar, men det är inte alla som spelar med tärningar överhuvudtaget.
Just nu är han väldigt insatt på drakar och demoner!

Nu är han inne på drakar och demoner så det hade varit kul att komma med något sånt😊

FInns massa roliga och systemlösa supplement som man kan köpa! Jag köpte pamfletten The Insectiary till en vän som trodde sig ha allt och han blev svinglad. Ett litet häfte med insekter man kan slänga in i en kampanj (t.ex. en DoD-kampanj!), men finns såklart massa andra små karameller.

Om du vill köpa den största galnaste presenten så är det Invisible Sun: Black Cube

Det är maximaliatiskt till gränsen på oanvändbart som spel. Det är mer ett konstverk än ett rollspel. En massiv kub fylld med saker och böcker.

Spelet ska inte ens vara bra 😂

Men det är den coolaste presenten!

Den kostar tusentals kronor dock. Så det är en stor jäkla present som nog aldrig blir använd.

Back