Nekromanti Vad ska man köpa...

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Gamma World..

Tja, jag vet inte om jag skulle säga att Gamma World ligger till grund för Mutant. Mutant är förvisso starkt påverkat av Gamma, men inte så att det är en översättning eller så.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Re: Gamma World..

Vilka andra Alternity världar finns?
Jag har hört talas om någont som heter Dark Matter, vad är det för en värld?

"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
konspirationer

Dark Matter är....tja, tänk dig en salig blandning av Arkiv X, Delta Green, Conspiracy X och lite Nephilim. Det är med andra ord fråga om nutida konspirationer, skumma övernaturligheter, mysko utomjordingar - ja, det vanliga helt enkelt :)

Jag tycker definitivt Dark Matter toppar listan för Bästa Konspirationsspel tillsammans med Delta Green. Det är helt enkelt....trevligt ;-))

/Tobbelobbbe
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Re: Gamma World..

Nej, nej, det är absolut ingen översättning. Men det finns onekligen _väldigt_ stora likheter mellan Mutant och tidigare versioner av Gamma. Jag skulle nog vilja kalla Gamma för "en stor inspirationskälla" :)

För övrigt hävdar jag bestämt att Mutant är ett av de bästa spel som någonsin cirkulerat i Sverige. Ack ja, alla dessa muterade djur...*får något dimmigt, nostalgiskt i ögonen*

/Tobbelobbe
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Re: konspirationer

Okej, tack så mycket, det måste jag kolla upp.

"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Re: Western

Hmm, kommer väl att låta lite som reklam, men... Eftersom ni frågade vad CD:n innehåller som skiljer sig från materialet på hemsidan tyckte vi att vi borde svara...

Mycket på CD:n finns på hemsidan oxå, men nu i högupplöst form (dvs optimerat för utskrift, mer än vad som är rimligt när materialet tankas hem över nätet). Sedan har vi några godbitar som bara finns på CD:n:

- Sutton Creek (introduktionsäventyret från första upplagorna, men nu kraftigt utbyggt)

- 10 nya vapen, med bilder, beskrivningar och stats

- 30 helt färdiga rollpersoner, kompletta med bild och alla uppgifter som krävs för att börja spela - på 1-sidiga rollformulär. Kan också användas som slp:s

Sedan finns det en hel del material på hemsidan (och mer kommer inom kort) som inte finns med på CD:n ;-)

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 
Top