Vad bör ett bokomslag till ett regelverk förmedla anser ni? Ska omslaget represnetera den värld som spelet utspelar sig i? Fokus i spelet (strid/deckarstil etc)? Eller ska det bara vara en skön bild? En kombo? Något annat?
). Det är en stridsscen med en "magiker", ett bränt slott i bakgrunden och ännu längre bort en bombad scifistad - till höger om slottet. I bakgrunden men på andra sidan slottet ser vi en hästhord med pilbågsskyttar samt några övergivna svävare. I förgrunden ser vi en blandning av hitech och lotech soldater som drabbas av magikerns attack. En del av dem har pilar genom sina hjälmar avlossade från hästhorden i bakgrunden. Fonden är ett mörker, dimma, rök av okänd karaktär.
w176 said:Mutant gör det jättebra tycker jag.
Niklas73 said:Du är väl lite av ett M:UA fan öht eller var det bara exemplenas struktur som tilltalade dig? Däremot är det ett schysst och bra omslag och det säger jag helt utan nostalgikoppling.
w176 said:En annan sak som rockar med Mutant UA omslag är den dynamiska situationen.
Situationen är laddad och dynamisk. Det syns att det kan sluta i våld när som helst, men att protagoinisterna försöker undvika det. Den stora robotens utrycke är olästbart och hotande. Man förstår vad som är på gång, men man vet inte hur det kommer sluta.