Vad ska jag skriva i?

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Anteckningar webbversion? Kan du utveckla?
Anteckningar, appen på ios, går att komma åt från icloud.com. Och det behövs inget faktiskt icloud drive (som är ett no-no för mig), utan den lagras vid sidan av, tillsammans med inställningar, bilder, och lite annat sånt.
 
Last edited:

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Anteckningar appen på ios går att komma åt från icloud.com. Och det behövs inget faktiskt icloud drive (som är ett no-no för mig), utan den lagras vid sidan av, tillsammans med inställningar, bilder, och lite annat sånt.
Aha. Jag är helt illitterat när det gäller Apples ekosystem.

(Jag har en massa åsikter om anteckninsappar och skrivprogram, men inga av dem är relevanta för trådens syften. Men trevlig tråd ändå. Påminner mig återigen om att jag måste testa Scrivener någon gång; övriga funktioner har jag tillgång till redan.)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Vad landade du i @chrull?
Apples Anteckningar. Finns tillgängligt på icloud.com om man inte sitter på en apple-enhet. Har allt jag frågade efter med bonusen att om jag sitter på min huvudsakliga dator kan jag dessutom rita i det.
Två rubriknivåer, de vanliga formatteringarna plus tabell, både numrerade och punktade listor, indrag, checklistor, bilagor, kortkommandon...

Jag har inte använt anteckningar på bra många år och blev överraskad över hur stora förbättringar som gjorts. Svaret var tydligen framför nästan på mig hela tiden.

(men man vinner ju knappast någon kredd som Stor Författare med det här svaret…)
 
Top