Re: Nakna brudar!
Caligula said:
Kort&gott tycker jag rollspel.nu ska anstränga sig lite hårdare för att sälja idén om rollspel. Det måste vara en av dem primära uppgifterna enligt min mening.
Med ett sådant uttalande tolkar jag det som att du ser Rollspel.nu som ett ansikte för hobbyn och inte en resurs för de som redan håller på med hobbyn. Bör Rollspel.nu vara ansiktet eller skall det vara resurs, helst skall det ju vara både och.
Jag tycker helt klart fler "Vampajjer"-spelare borde hitta hit och delge oss sina erfarenheter av rollspelshobbyn, för kom igen: Det är skillnad på rollspelare och rollspelare, det ser man ju bara på konventen, det finns ju många heta goth-brudar på sådana tillställningar, hur många heta goth-brudar är reggade på rollspel.nu? Det som det finns här på webbplatsen är, enligt mig, den lite mer nördiga typen av rollspelare som föredrar den sortens sociala liv som bättre än nattklubbslivet (jag inräknad i denna nördgrupp).
När man surfar runt på helgon.net (ni vet vad det är) så verkar det nästan som om var 5:e person spelar rollspel där.
Nej, mer resurser för de "mörkare" rollspelen kan nog få hit en ny typ av användare. Det efterlyser jag.
Varför inte på försök fixa en liten Lajv-sektion på sidan också, det är en populär form av rollspelande där rollgestalning är viktigt, vi här på Rollspel.nu måste ta för oss mer av det som finns, att vi tränger ut någon lajvar-sida i vår satsning på att börja behandla det här på webbplatsen får vi ta. Låt istället de som skriver för den där lajvar-sidan börja skriva här istället. Jag tror att Rollspel.nu är redo att växa med mer än bara någon ny funktion.
/Seinet Wintermute - Menar allt det där