Vi får köra en tuff "bäst av sju" i bägge versioner tycker jag!Jag är på om vi spelar BW istället. (Vilket ju, som alla vuxna vet, på riktigt är "The most competitive computer game ever made!").
Men är det kinkigt kan jag kanske damma av några föråldrade SC2-skills (och komma sist!).
Vi får köra en tuff "bäst av sju" i bägge versioner tycker jag!![]()
Och när ni turnerat klart och nån vill köra en coop eller en lag-mot-AI och kan tänka sig att spendera halva tiden med att rädda en skör personlighet som inte pallar med stress från att tappa sin bas så kan ni höra av er till mig.![]()
Byggde bas i godan ro, som bara ytligt stördes av att varenda jävla SCV utöver att de behövde peppande APT, personliga utvecklingssamtal med rika detaljer ("Du ska skaffa BLÅA MINERALER HELA TIDEN!!!") också krävde kontinuerlig feedback ("Nej, ingen av er ska stå stilla och inte göra något! Finns inga pauser i yttre rymden!").
Vad säger ni om lite spel på onsdag nästa vecka? Vi kan kanske nöja oss med att spela 3v3 i SC2 till att börja med.
Jag bokar in onsdag klockan 20 (för då är nattningsrushen över). Så ska jag hinna kolla så att jag minns ungefär hur man spelar tills dess...
Tänker vi oss nåt voice-chattande?
Det verkar som om det finns en voice-funktion i SC2, men att många har problem med den. Vi får väl försöka och se.Taget! Visst kan man voice-chatta i SC2? Eller behöver vi något annat?
Jag installerade SC2 igår och har lajat runt lite. Tror inte jag har spelat det sedan Heart of the Swarm var nytt...
Ska vi mötas i WRNU-serverns prat-kanal "Alla pratar med alla" då? Jag ser 1 Basse och 3 Vimes i listan där.Discordkanal för ljud är väl bra?
Jag tänkte att vi kanske kunde ha en egen pratkanal: Världsrymdens Betvingare.Ska vi mötas i WRNU-serverns prat-kanal "Alla pratar med alla" då? Jag ser 1 Basse och 3 Vimes i listan där.
Och jag har verkligen usel koll på build-orders etc så förvänta er suboptimalt spel från mig... jag tror jag är sämst som Zerg så det blir nog Protoss eller Terran.
Bara du säger vart jag ska joina så är jag på vilken kanal som helst.Jag tänkte att vi kanske kunde ha en egen pratkanal: Världsrymdens Betvingare.
Vore inte det bra?