Nekromanti Vad Riotminds har tänkt göra...

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
... i framtiden är något jag satt och funderade på i helgen, och nyfiken som jag ibland kan vara så beslöt jag mig nu för att skriva lite här och hoppas att någon av dem kanske vill svara...?

Och naturligtvis tänker jag först och främst på dod6, speciellt Trudvagn. För om jag inte missuppfattat allt så skall det bli 3 världsmoduler(Osthem som är klar, Mittland som är på god och och sedan även ett Vastermark), någon magibok eller så(här kan jag cyla ganska mycke) och lite äventyr samt regeltillägg.

Men vad kommer det att bli mer? Kommer världen att 'växa'? Kommer det bara att bli tonvis med regler hela tiden? Kanske har dom tänkt att pumpa ut äventyr och kampanjer utan dess like? Eller skriva och producera mer ingående om olika delar av världen än det beskrivs i de redan nämnda världsmodulerna?

Inte vet jag, men ett litet svar hoppas ajg på i vilket fall...!
 
G

Guest

Guest
Jo, här ska du få höra

Och naturligtvis tänker jag först och främst på dod6, speciellt Trudvagn. För om jag inte missuppfattat allt så skall det bli 3 världsmoduler(Osthem som är klar, Mittland som är på god och och sedan även ett Vastermark), någon magibok eller så(här kan jag cyla ganska mycke) och lite äventyr samt regeltillägg.
Vad jag har hört så ska det bli 5 världsmoduler för turdvagn... Osthem (släppt), Mittland (håller de på med)... Vastermark, isvidda och soj ska komma senare... Äventyret Eldsjäl är färdigskrivet och layouten, bilder och tryck ska snart fixas... Magiboken har det väl varit lite prat om och den ska också släppas i år...

Men vad kommer det att bli mer? Kommer världen att 'växa'? Kommer det bara att bli tonvis med regler hela tiden? Kanske har dom tänkt att pumpa ut äventyr och kampanjer utan dess like? Eller skriva och producera mer ingående om olika delar av världen än det beskrivs i de redan nämnda världsmodulerna?
Jag tror inte välden kommer växa något... kanske några öar eller så i Turdvagns utkanter men något mer tror jag ej... Pumpa ut äventyr och kampanjer tror jag inte det blir något av...
 

Far

Veteran
Joined
30 Jan 2003
Messages
12
Location
Lund
Tjaa.. de har ju tre stora religioner att skriva om, sen var det snack om att skriva en bok om legendariska platser och ting (gamla slagfält, forna hjältars svärd m m), mer regler (tycker lika gärna de kan sluta trycka upp regler och uppmana folk att använda gamla DoD-regler) men jag ser faktiskt hellre gamla hederliga rasmoduler än mer regler och det är väl just sådana de får ta till när inspirationen kniper :gremshocked:

Jag tror på RM! Hittills har de inte svikit mig mer än vad det gäller regler och det är en ganska smal sak när man ser hur bra resten av grejerna är!
 

Tav

Veteran
Joined
14 Jan 2004
Messages
1
Location
Kalmar
Re: Jo, här ska du få höra

Det är sagt att det ska komma ut fem världsböcker och om man tittar på deras lanseringsplan så ska en magi bok släppas senare i år. Eldsjäl är på god väg och det tycker ju jag är trevligt. Jag gillade Vildhjärta och håller just nu på att spela den en gång till. Sen snösaga och sen kommer man in på Eldsjäl, men det lär ju dröja ett bra tag innan vår grupp kommer ditt.

Det kommer ju komma en DoD6 Expert regelbok. Den lades ju bara på is för att den Reviderade skulle få komma ut.

Som Krasnoyask också trodde så ser jag inte att Trudvang kommer att växa mer. Det kommer att räcka alldeles utmärkt att spela i denna stora värld. Sen har jag förhoppningar på att någon Religons bok kommer att släppas om de olika religonerna och även en liten historia bok med stora slag och hjälte dåd.
Men det som kommer till detta komer. Och det som kommit ut är redigt bra.
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Men vad kommer då att komma?

Om jag skall vara ärlig tror jag inte heller på att världen ska utökas, men jag kan ha fel, men har inte Riot minds en minstaste lilla tanke om framtiden, för efter alla de här världsmodulerna, magiboken, regeltilläggen och något mer äventyr och så, har dom då planerat att lägga ner?

Om du frågar mig vore det en konstig planering, och mycket tråkig. Kanske kommer det hela att stanna där, något tidigare eller något senare, men Riotminds själva borde ju åtminstone ha en vision om att fortsätta skriva i all framtid, eller möjlig bra nära.

Men vad kommer då??
 
G

Guest

Guest
Re: Men vad kommer då att komma?

Om jag skall vara ärlig tror jag inte heller på att världen ska utökas, men jag kan ha fel, men har inte Riot minds en minstaste lilla tanke om framtiden, för efter alla de här världsmodulerna, magiboken, regeltilläggen och något mer äventyr och så, har dom då planerat att lägga ner?
Hmm... framtiden? jag tycker att de grejer de tänkt släppa ligger i framtida tankar... Fem väldsmoduler! det är väl framtid om de bara släppt en än så länge... Och sedan dyker det väl upp inspiration under skapandets gång... Själv tror jag nog att de kommer bli mer grejer till Trudvang... Fördjupningar i kulturen och sådana grejer... och hellre det än att de skrapar lite på ytan på varje plats för att sedan fortsätta till nästa...

så ligger det till tror jag..
 
Top