Nekromanti Vad Riotminds gjorde igår kväll ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,894
Location
Stockholm
Igår var det dags igen. För en helkväll med Riotgossarna och deras närmaste medarbetare.

Det är nästan läskigt så många coola idéer som bollades runt bordet genom rök, rock 'n' roll och ölångor*.

Givetvis snackades det en hel del strunt också. T.ex. huruvida ninjor anfaller folk på toaletten eller ej. Jag tillhör den falang som hävdar att ninjor står över samurajernas fåniga bushido och inte drar sig för att göra vad som krävs för att lyckas med sitt uppdrag. Andra (bl.a. Ninjatheo) hävdar att de aldrig skulle få för sig att gömma sig bland träck och urin bara för att kunna överrump(l)a sina offer.

Robotodd är ett nytt namn i DoD-sammanhang samt den som just nu skriver på »De förtrollade Trudvangstigarnas platser» (eller vad den nu kommer att heta). Han är en mycket trevlig kille (trots att han hävdar att den amerikanska punken är överlägsen den brittiska och svenska) som hämtar inspiration från ganska bizarra källor för att få rätt stuk på texten. F.ö. tycker han som jag om ninjorna (se ovan) och var den som drog upp ämnet till att börja med.

Potteralvaro var där såklart. Vi tvingade honom som vanligt att fylleklottra lite (bilden lägger jag upp senare, när jag fått igång min scanner) och i vanlig ordning flög mitt tecknarsjälvförtroende (ganska litet redan från början) ut genom fönstret.

Vinterskogsmagnus var också där. Det ser ut som om han kommer att skriva mer DoD-prylar. Jubel i Globen!

Bland annat ska vi (han och jag) eventuellt damma av och hotta upp VSH och göra den JB-kompatibel. Troligen kommer fler äventyr att läggas upp i samband med det.

Så där ja! Nu har jag läckt lite utan att egentligen avslöja någonting. Mitt värv är utfört; nu går jag och lägger mig igen.

[color:red]* OBS! Det är dumt att röka och dricka! Tänk på det, barn.</font color=red>
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Hmm, apropå ninjorna: Jag tror inte att dom väljer mellan att anfalla folk på toaletten eller inte, för ninjor finns inte. Det är säkert flera hundra år sedan ninjor fanns, eller åtminstone hundra år. Men om ninjor fanns så tror jag att dom skulle kunna gömma sig på toaletten, dom följde ju helt klart inte bushido. Jag vet faktiskt inte sedan om bushido hindrar folk från att anfalla folk på toaletten heller.
 

Salir

Veteran
Joined
6 Nov 2000
Messages
129
Location
Västerås
ninjor finns visst/images/icons/cool.gif
varför skulle det inte finnas ninjor??
Det finns oficiella *ninja* skolor och träningsläger i japan där man får träna "ninjatekniker". Den riktiga ninjakonsten lever nog fortfarande kvar i underjorden.
 

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
En annan sak jag...

...kom att tänka på efter jag läst igenom ditt inlägg är appropå Magnus och hans trevliga skrivande.

När kan vi vänta oss något (vad som hellst igentligen..) inoficiellt material att dyka upp på eran hemsida? Jag suktar efter mer välskrivet (och gratis) material och hoppas på mer.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Ninjutsu dör snart ut. Den kommer dö ut med att Hatsumi Matsaaki (vet inte hur namnet stavas och bryr mig faktiskt inte heller) dör då han är den siste som kan det OCH man vet att ninja hade vissa hederskoder även om det inte var bushido. Nu känns det som om jag är väldigt besserwisseraktig så jag avslutar allt med ett skämt.

... går dåligt i skämtarkivet. Finner inga roliga skämt.. Jag skiter i skämtet och går bort härifrån tyst istället...
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,507
Location
Stockholm
Om en stund...

...det är det svar jag kan ge. Just nu jobbar jag 7 dagar i veckan, 10 timmar om dan, med att skriva manus för en utbildning, och då blir det inte mycket tid över till annat. Men när det är klart... då! Det finns lite bilder och sånt klara redan, men texterna är inte färdiga. Men de kommer... jag lovar!

MVH

Magnus
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: OT så det smäller om det...

En webbyrå som gjort en massa sköna grejjer och vunnit några sköna priser. Eller som de själva påstår:

"Houdini creates digital experiences and concepts that help major organizations achieve their most important goals."
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
»Nu har jag läckt lite utan att egentligen avslöja någonting.«

Du avslöjade att det händer saker hos Riotminds ... och det
var allt vi behövde veta. Hoppas att du lägger upp Tapias fylle-
bild snarast! :gremsmile:
 
Top