Nekromanti Vad pågår bland Eonmakarna?

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Skriver eftersom intet på hemsidan uppdaterats under sommaren. Försiktig undran, no strings attached.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Indeed.
Noir-uppdateringen verkar vara dödare än död. Det snackades om Kult och Neotech 3.
Magibok? MAGIBOK!
Jargien modul? Alver? Mûhad?
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,422
Location
Malmö
Sen väntar vi väl på spelpaketsboken/ Scenarion och lite annat.. Fattar att de har fullt upp vore fint med lite mer grejer, men antar makarna har semester som alla andra
 

Trollkalle

Veteran
Joined
28 Jul 2015
Messages
190
Mundo är det verkligen helmgast som har gjort kult för isåfall så håller dom väl på med nya kult
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
RasmusL;n111286 said:
Inte "gjort" men "gör"
Indeed. Ny remake med vad mina källor kan skryta om så ska de använda Noirs regelsystem, delvis iallafall.

EDIT: Vet vi om Kult blir gjort på svenska eller på engelska?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Det arbetas på en hemlig modul om att spela muterade hybrider mellan gäss och traktorer i en avlägsen forntid där det alltid är mörkt och regnar.

Utöver det så filas det på nya Magiboken, Neotech 3, Kult, Damarien och Sylfens vrede, och den sistnämnda samt Spelpaketsboken är det första som ska skeppas ut. Vi har även många ännu icke offentliggjorda Eonprojekt på g.
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Mundo;n111317 said:
Indeed. Ny remake med vad mina källor kan skryta om så ska de använda Noirs regelsystem, delvis iallafall.

EDIT: Vet vi om Kult blir gjort på svenska eller på engelska?
Det blir på engelska. Det bekräftas i en tråd som jag av någon anledning inte kan hitta.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Fahnen;n111356 said:
Det blir på engelska. Det bekräftas i en tråd som jag av någon anledning inte kan hitta.
Jo, jag läste det på Facebook. +1
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Det kan tilläggas att aktiviteten på Helmgast just nu är större än den varit på mycket länge. Jag har sällan sett så många projekt aktivt arbetas på samtidigt. Jag skulle räkna till, uhm, 10 som jag kommer på rak arm, och då talar jag bara om sådana som det aktivt faktiskt skrivs på.
 

Fenhorn

Amatör på proffsnivå
Joined
5 Jun 2011
Messages
208
Location
Mariestad
Ymir;n111430 said:
Det kan tilläggas att aktiviteten på Helmgast just nu är större än den varit på mycket länge. Jag har sällan sett så många projekt aktivt arbetas på samtidigt. Jag skulle räkna till, uhm, 10 som jag kommer på rak arm, och då talar jag bara om sådana som det aktivt faktiskt skrivs på.
Antalet skrivknegare med skrivglöd [Y] delat på antalet skrivkneg [X] = Hur långt bort i horisonten de färdiga skrivknegen ligger :confused:

Får hoppas att Y-faktorn ligger på top då.
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Angående vad som nämnts tidigare, så jo: semestern har faktiskt spelat in lite. :grin: Åtminstone jag börjar känna mig mer redo att hugga tag i projekten nu.
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Ymir;n111329 said:
Det arbetas på en hemlig modul om att spela muterade hybrider mellan gäss och traktorer i en avlägsen forntid där det alltid är mörkt och regnar.

Utöver det så filas det på nya Magiboken, Neotech 3, Kult, Damarien och Sylfens vrede, och den sistnämnda samt Spelpaketsboken är det första som ska skeppas ut. Vi har även många ännu icke offentliggjorda Eonprojekt på g.
Hur kommer det sig att Jargien inte ligger bland de första? Var inte den färdigskriven men hölls tillbaka till Eon IV släpptes?
 
Top