Nekromanti Vad Neogames "måste" göra:

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
  • Skaffa en ny hemsida - mer lättnavigerad, snyggare och mer uppdaterad.
  • Skaffa en blogg - är det så svårt att blogga 1 gång i veckan om vad som händer, eller om det inte hänt något skriva det istället.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Jag håller fullständigt med i det du säger.
Jag känner mig faktiskt besviken på neogames nuförtiden.
Något som jag aldrig trodde att jag skulle bli när jag började med eon.
Men nu är jag besviken, besviken på alla tomma löften om ny hemsida, utgivningar i tid och mer gratismatrial.
Om neogames inte kan hålla vad det lovar, då tycker jag man bör sluta med att ge falska löften och ord om att saker ska hända.

två ord jag lärt mig hata ifrån neogames det är ordet "förhoppningsvis" och ordet "förmodligen", då båda dessa alltid används när det gäller nya böcker. "förhoppningsvis kommer den till jul i år", då vet vi att den tidigast kommer ut i påsk men vi får nog vänta tills sommarn.


/Poseur hoppas att Neogames reser sig ur askan.
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Vad jag förstår så snickrar de allvetande härskarna på Neogames gotländska högkvarter i skrivandets stund på en helt ny och förbättrad website. När denna kan bli klar är dock en helt annan fråga...
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Har tyvär hört alltför länge att dom håller på att skaffa en ny, bättre hemsida...
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Men en temporär blogg (eller permanent om det inte kommer finnas en blogg på den nya sidan) tar vaddå, 15 minuter att skaffa, konfigurera som man vill ha den och sätta igång o blogga på.

Sedan är det bara att ge alla länken dit och så kan man skriva om hur arbetet med den nya hemsidan går där...
Så slipper vi höra att det är en ny sida på gång, men aldrig veta hur långt arbetet kommit.

På en blogg kan man dessutom ge folk info om produkter och skriva kul saker om sitt eget liv (om man vill) och därmed behålla folks intresse för Neogames.

Kan man läsa en blogg i väntan på den nya sidan så blir man inte lika arg/förtvivlad/besviken på att det aldrig händer ett jota... För då skulle man se att "hjulen snurrade, eller knarrade frammåt", för att citera mig själv.
 

Durin

Veteran
Joined
15 Jul 2001
Messages
72
Location
Stockholm
Jag håller fullständigt med dig, på alla sätt och vis. Hoppas att Kim läser detta, och också håller med dig!

Jag förstår mycket väl att det är svårt att säga ett exakt datum för release när det gäller rollspel, men som sagt... information, please!

Det vore samtidigt intressant att få veta varför det varit så dåligt med information och uppdateringar?
 

Kropotkin

Warrior
Joined
25 Mar 2006
Messages
234
Location
Hisingen
Det är speciellt intressant att se att Eon III fortfarande deklameras som nytt på första sidan.

Med någon form av blogg skulle även de som skriver på sina olika moduler få tillfälle att lägga upp tankar och idéer under arbetets gång eller bara allmänt skriva något som har med Eon eller rollspel att göra. Något vissa säkert skulle göra mer än andra men alla skulle ha möjligheten. Nu får man la reda på en del här, men det känns mindre officiellt och försvinner snart ner i glömska om man inte är här och kikar på någon vecka.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Utmärkt idé, en blogg där alla som jobbar med Neogames kan slänga upp vad dom gör och hur det gå. Sedan kan man diskutera bloggen på Eon-forumet, när något behöver diskuteras. :gremwink:
För som du säger, på en forumet försvinner informationen snabbt ibland den större mängd poster som hamnar här, medans en blogg kan man läsa när man kommer hem från en semester som varat i ettpar veckor, där man inte haft tillgång till nätet.
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Jag håller med dig. Alla ändringar är av godo. Värdet av grejor i framtiden måste dessutom diskonteras till nutid och då försvinner värdet av dem ganska snabbt, något som är med vad jag menar? ;-)
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Håller definitivt med, minst sagt!

Dessutom skulle det kännas bra om en del av det som kommer fram här på hemsidan också gick att få tag på för icke-forumiter; som anledningen till att Alver II blivit gravt försenad, material som skrotats pga platsbrist och som nu ligger och dammar i glömda inlägg, osv (intimt sammanlänkat med den nya hemsidan, iofs, antar jag...)

För att inte tala om CJS föredömliga inlägg om Jargien-modulen! Med en Eon-blogg hade kanske lite icke-forumiter också fått ta del av den goda nyheten.
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Vem vet, kanske startar jag en Eon-blogg. Det känns nog fortfarande som jag fortfarande har lite koll, speciellt på allt befintligt material. Sedan sitter jag ju inne med ganska mycket insiderinfo.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Det skulle vara jättehäftigt, speciellt om du kunde använda den där insiderinfon till att komma med lite "bakom kulisserna"-inlägg då och då. Jag skulle i alla fall älska det :gremlaugh:
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Just det, de borde också lägga upp gamla Fenix-artiklar som gratismaterial på den nya hemsidan; informationen finns ju sällan att få tag i någon annan stans, och jag vill minnas att det på Fenix-forumet klargjordes att det var helt ok att lägga upp Fenix-material som bara hunnit bli tillräckligt gammalt.
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Bra inlägg!

Håller med dig i allt du skriver. Har själv fastnat för både mutant och coriolis pga järnringens blogg.

En till viktig sak är att Neogames blir mer aktiva på forumet. Känns skitkul att Carl-Johan hittat hit igen och jag hoppas att de övriga neoiterna följer hans exempel.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Det hade ju vart super, helt klart...
Få med fler ur Neogamesgänget och skapa en officiell blogg där ni kan läga in info om vad som händer i företaget, produkter, hur det går med hemsidan och allt sån't där vi vill veta... :gremlaugh:
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Med en blogg hade det kännts som om de var aktiva, även om de inte forumhängde tror jag...
För då får man ändå info, som man kan prata om på forumet, med eller utan bloggarna...

Just nu känns Neogames mer eller mindre inaktivt, vilket är lite skrämmande när man tittar på Riotminds, som ligger på is. Järnringen som valt att sluta med Mutant och sådär. Då får man en lite dålig magkänsla av att det är tyst som graven från Neogames-håll, undantaget Carl-Johan som bidragit med flera intressanta mysigheter om Jargien och lite skoj misselmaterial...
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Anders Gillbring på Fenix sitter just nu och samlar ihop alla artiklar till Fenix för att skicka över dem till kontoret. Pratade med honom om det i förra veckan, och de kommer dyka upp på sidan så fort jag får dem.
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Jag ska se över vilka blog alternativ som finns, trots min grava allergi mot bloggar.
Ingen dum idé alls med en generell medarbetar blog.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Jag är personligen ingen blogg-fanatiker jag heller, jag bloggar inte eller läser bloggar för den delen. Med ett undantag, och det är Järnringens blogg, som jag är ett stort fan av.
Det är väl kanske ingen blogg på samma sätt som "vanliga" bloggar. Här handlar det om att blogg-tekniken är det enklaste sättet att sprida information till alla som vill ha den. Att lägga en blogg på sin RSS-feed lista garanterar att man ser när nya grejer kommer upp, och man behöver inte sätta upp sig på nyhetsbrev via mail.

Dessutom är det väl ett mindre "officiellt" medium, i en blogg kan man slänga in ett kort inlägg som bara säger "fullt upp med [insert arbete här], det går frammåt, återkommer med mer info om ettpar dagar." Medans ett nyhetsbrev inte riktigt kan ha den formen... :gremwink: Så kom igen nu Kim, bli en bloggare! *hehehe*
 
Top